5 en 6 -10-2015 Hongkong- Amsterdam .

6 oktober 2015 - Edam, Nederland

Ondanks de drankjes de avond te voren toch weer op tijd wakker , we hadden tussen half en negen uur afgesproken om de laatste keer samen met de groep te ontbijten bij Sunshine een gelegenheid aan de overkant van het hotel.  We waren wat vroeg en dachten nog te kunnen winkelen voor het ontbijt maar dat was helaas pindakaas, alles was nog dicht. In het ontbijt tentje konden we niet bij elkaar zitten dat was wel jammer, het eten was goed en de bediening was chagrijnig maar wel snel. Na deze sessie namen we van twee dames afscheid , zij bleven wat langer in Hongkong en reisden niet mee terug. Een stel was al weg gegaan, . Even terug naar onze kamer gegaan, de koffers achter de balie gezet , we moesten nl vrij vroeg uitchecken, aldaar afscheid genomen van Peter , die ging weer door naar een andere bestemming en reist eerder af dan wij. Met zeven man gingen we de stad in , de bedoeling was shoppen, vogeltjes markt ed maar na twee winkels waren we de winkels al een beetje moe, de mode is anders , de maat is anders, niet leuk. Dan maar naar de vogeltjes markt. Helaas hadden twee van onze medestadverkenners last van de ingewanden en om van wc naar wc te rennen is niet fijn, men besloot terug naar het hotel te gaan samen met nog een stel, het stel zou nl eerder afreizen naar Balie., Met zn drietjes vonden we de ladies market, de jade market, met jade prijzen… zodra je naar een uitstalling keek werd je belaagd door de verkopers en aangezien we dat handelen vervelend beginnen te vinden zijn we snel weggegaan,  de bloemen straat en markt, en ook nog een straat waar ze allerlei nep spullen verkopen zoals rollexen ed, en ook maatpakken pff, tenslotte de vogeltjes markt. Mooie vogels zelfs roodstaart papagaaien!, veel vrije mussen om de kooitjes heen die al het gemorste voer opaten. Ook stalletjes met voer zoals sprinkhanen, maden, levende en gedroogde. Stalletjes met allerlei soorten kooitjes en dingetjes voor in de kooitjes . De openbare wc hier was tot mijn verbazing super schoon en er was wc papier!. Nadat we dit aanschouwd hadden dronken we een bakkie lekkere koffie bij een koffie zaak, heerlijk en verdiend. Toen de dicht bij zijnste metro genomen naar het hotel., vlakbij het hotel kwamen we Peter samen met de twee reizigers die naar Balie afreizen tegen bij de bushalte toen nogmaals afscheid genomen en hen uitgezwaaid. Dit was wel heel toevallig. Boven bij de balie van het hotel ontmoetten we de anderen , daar ons omgekleed en nog wat gegeten bij de Deli France alwaar ik ook een broodje tonijn in liet pakken voor onderweg. Het nare mannetje Matthew die onze bus naar het vliegveld zou regelen , kon gelukkig zelf niet en stuurde een andere man, deze was wel heel leuk , het leek wel een stand up comedian , heel gezellig , hij kletste het half uurtje naar het vliegveld gemakkelijk vol. Onze vlucht had anderhalf uur vertraging , niet erg , we hadden nl drie uur overstap tijd op Frankfurt. In de vertrekhal kwamen we het stel dat naar Balie door reisde weer tegen, hun vlucht was ook vertraagd, voor de derde keer namen we afscheid.., Met het laatste geld kochten we bier en nog wat snoep voor onderweg. We namen afscheid van een stel dat via Munchen reisden.  De vertraging van de vluchten had te maken met het weer , de tyfoon die langs Hongkong gegaan was zorgde voor verandering van weer. Het duurde nog even voor het vliegtuig opsteeg,. Het bleef ook best een tijd schudden voor dat het rustig werd, ik zag een mede reiziger zichzelf verkrampt aan de stoel vasthouden met een angstig blik in de ogen, ach ja.6-10-2015, half een vlogen we eindelijk, het eten was deze vlucht bijzonder slecht, bah, k was mooi blij met mn broodje tonijn. Het vliegtuig landde op tijd in Amsterdam  en bij de bagage band namen we afscheid van iedereen, best raar,  een maand intensief met iedereen opgetrokken en dan …. Doeg, tot ooit. Jan en ik rolden met onze koffers naar  de trein en tot mn verbazing trok Jan gewoon het trekhandvat van mn koffer uit de koffer zodat ik de koffer voor het eerst van de vakantie normaal achter mij aan kon trekken, dat takke ding had dus gewoon vier weken dienst geweigerd…… in Edam waren de eerste drie mensen die we tegen kwamen….. Chinese toeristen… daarna mn kleine zus , een vriend, en drie buren! En in ons huis verscheurde onze kater van plezier twee eierdozen uit elkaar zo blij!!

Het was weer een geweldige reis met leuke mensen , mooie uitzichten, lekker eten en rare luidruchtige Chinezen.

1. Cobi van der Sar:
    11 oktober 2015
    Welkom thuis. Bedankt voor alle leuke belevenissen.
  2. Jan en tineke:
    11 oktober 2015
    Welkom thuis, nog hartelijk bedankt, dat we mee mochten genieten van jullie prachtige, enerverende,spannende, mooie vakantie daar. Geniet van je huis en je kat weer. En we zien je wel weer op de Prinsenstichting. liefs Tyneke en Jan.