11 september Araquipa

11 september 2018 - Arequipa, Peru

11 september Araquipa

Toch weer vroeg wakker 6.00 uur, mooi de tijd om het reisverslag bij te werken. De was bij elkaar gezocht en afgegeven 5 sol per kg ,doorgelopen naar het terras in de zon om te ontbijten. Net als veel medereizigers kregen ook wij wat maagkrampen en tevens lichte hoofdpijn maar  niet heftig genoeg om in bed te blijven dus hobbelen maar weer, op naar het Catalina klooster , mooi op tijd want toen wij er weer uit liepen stond half China voor het loket. Wij hadden ons goed ingelezen maar toch presteerden wij het om de hoofd attractie voorbij te lopen; Juanita het ijs meisje van 12, gevonden op een berg in het ijs ,waarschijnlijk geofferd aan de goden, zie gids van Peru. Helaas geen foto. Na het bezichtigen van het klooster zijn we doorgelopen naar de markt, in een rustig tempo er door heen en veel foto’s gemaakt. Onderweg naar het plein langs een drogist geweest om iets te kopen tegen maagkrampen, met handen en voeten uitgelegd wat we bedoelden .Met twee soorten pillen de winkel weer uit. Nog wat gedronken in een café met van bovenaf uitzicht op t plein. Het eten tussen de middag bestond uit een droog stuk cake bij een bakker, wat ons een goed plan leek wegens de maag. Doorgelopen naar ons hotel en pauze genomen aan het zwembadje in de hangmat. Toen naar een klein alpaca museumpje geweest alwaar we een paar van die beesten konden aanraken en we uitleg kregen over de wol ed., en natuurlijk door de winkel geloodst werden. Daarna naar een mooi uitzichtpunt over de stad 1.5 km en rondgewandeld ,kerkje bekeken en terug met de taxi naar het plein. In de avond heerlijk gegeten in een knap restaurant met zicht in de keuken ,Zingaro heette het , een aanrader. De was opgehaald en te bed.

1. Hanneke Snijders:
    16 september 2018
    Ik geniet nog steeds mee van alles! Wij hadden vandaag koeien op de Kaasmarkt. Ook bijzonder! Tot morgen xxx
  2. Joke Balkenende:
    4 oktober 2018