12 september  Arequipa Chivay.

12 september 2018 - Chivay, Peru

12 september  Arequipa Chivay.

6.30 op,8.30 in de bus, we voelen ons niet top maar enfin. En een bus wisseling met weer een prachtige bus met ..zeer belangrijk een wc aan boord. En een Engels talige gids genaamd Cladis  in de eerste instantie kwam ze wat irritant over met haar preek over hoogte ziekte ,veel drinken, coca thee en coca bladeren kauwen maar eerst een stop bij een denk ik gerelateerde winkel om water ed. in te slaan dat is bekend want op de stoep bij de winkel zaten vrouwen die van alles verkochten en Cladis had ons op het hart gedrukt om vooral een muts te kopen tegen de ijselijke kou, wat wij ook braaf deden ik moet zeggen dat het grappige mutsen zijn voor geen geld. Onderweg zagen we van die wollige lama beesten en hadden we tot twee keer toe een foto stop langs de weg. Onderweg vertelde de gids hoe de ingeslagen coca bladeren gekauwd dienen te worden, het helpt tegen hoogte ziekte en het heeft volgens haar een medicinale werking voor van alles .ach ja Lands wijs lands eer denken we dan maar. We stopten bij een uitspanning waar we een zogenaamde infusion thee dronken tegen hoogte ziekte ,iets met kruiden erin wat met suiker wel te pruimen was. Ook hier hadden we een foto moment., zo hier en daar hoorde ik medereizigers over hoofdpijn praten, ik had er ook last van, vanaf hier reden we naar het hoogste punt 4910 meter, daar was ook de hoogste wc pff ik werd er heel duizelig en raar van, een medereizigster hield me op de been door me vast houden pfff snel de bus in en achterover rusten bah wat naar , Jan ging nog wel even wandelen had er geen last van. Tussen de middag een lunch in Chivay .dat werd voor mij alleen maar een soepje . Door naar het hotel /lodge huisje kamer 302 , koude kamer net zo koud als buiten. Uitgepakt en snel liggen nu had jan ook hoofdpijn oftewel algehele malaise. In de avond toch maar een bord spaghetti naar binnen geschoven. Het hotel heeft veel minder sfeer dan de voorgaande hotels , geen zitjes en tamelijk kale kamers maar wel lieve  stille mensen achter de balie en in de keuken. Na de maaltijd kacheltje aan, geen beste en te bed.

1. Hanneke Snijders:
    17 september 2018
    Heerlijk wakker worden met jullie verhalen!
  2. Liesbeth:
    17 september 2018
    Het wordt hoe langer hoe spannender!👌
  3. Bienke:
    17 september 2018
    Wat een prachtige kleuren. Sterkte met de hoogteziekte.
  4. Els:
    18 september 2018
    Jammer dat jullie ziek waren. Bijna 5km hoogte is niet niks. Geweldige foto's. Ook oop het hoogste punt van de berg hartelijke groeten els en Gijs