13 – 09-2015 vliegtuig naar Xining

13 september 2015 - Xining, China

Allereerst ontbijtje gedaan bij de Mac het was weer bah maar ja om nu het plein in de rondte te lopen om wat te zoeken daar hadden we geen zin in, de bus  vertrok nl om 9 uur  naar het vliegveld. Onderweg geen stops gehad, ook geen toestanden. Het in checken ging snel  we wandelden door naar de gate, een medereiziger vergat zijn trui en foontje bij de controle maar deze bleken keurig bewaard. In het vliegtuig zaten we gescheiden van elkaar, gezellig tussen de locals. Gelukkig zat ik tussen twee keurige mannen in die fris roken. Het is mij nl opgevallen dat de meeste mensen hier heel erg meuren uit hun straatje , ws  zijn de noedels hier debet aan en misschien vinden zij ons ook wel niet lekker ruiken. Werden opgevangen door Ben een heel erge aardige gids met een geel vlaggetje geen paraplu zoals Nina. We zijn direct door gegaan om een Boeddha tempel , het was even omhoog, de bus liep met een naar schrapend geluid vast op het asfalt omdat de weg naar de tempel omhoog ging , we moesten uitstappen en omhoog wandelen, langs enkele kraampjes, waar je uiteraard wierook kan kopen, naar een tempeltje , op zich weer een mooi tempeltje .

Na dit intermezzo reden we door naar het hotel, een erg schoon en nieuw hotel.

Snel even opgefrist en naar een restaurant , we gingen met zn allen aan de hot pot. De serveersters spraken geen engels, en begrepen niet wat we bedoelden., er werd druk bedacht wat we wel en niet zouden bestellen pfff uit eindelijk na minstens een half uur…. Kwam er een meisje bij die wel engels sprak en ergens vandaan geplukt was om uiteindelijk van alles wat op de tafel te zetten …..wat ons eerste idee was. Niet alle reizigers waren content met het eten er waren er maar  een paar die dit wel konden waarderen aan de andere tafel werd er maag en kippen voetjes opgediend ha ha  , wat wel gek was was dat je gekoeld bier moest betalen en lauw bier niet , de cola kon besteld worden bij de serveerster die dit dan weer ging kopen in de winkel verder op in de straat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade