17-9-2022 Ho Chi Minh City, Vietnam

17 september 2022 - Ho Chi Minh City, Vietnam

17-9-2022

We kwamen aan op Dubai om 05.30.

En onze vlucht naar Ho tchi min city ging om 09.30.

De koffers gingen rechtstreeks dus dat was handig.

TIjd genoeg om door het hele gebouw te lopen naar de gate.

Onwijs veel winkels daar . De medewerker wilde dat  we al direct in de rij gingen staan en dat was om 08.00 uur hij was erg voortvarend tja dat gaan we dus niet doen, het boarden begon om 08.30 uur. t heeft totaal geen zin om in de rij te gaan staan je zitplaats heb je al dus zijn we nog even blijven zitten.

Ook nu 3 stoelen op een rij en ik in het midden. Jan heeft langere benen dus dan is het middenpad wel fijn. Naast mij zat dit keer een tenger meisje die niets at en dronk en onder een dekentje de reis maakte. Voor mij erg prettig en nu kwam ik wel aan wat dutjes toe. Ik werd in mijn diepe slaap gestoord voor de maaltijd , was geheel van de wereld waardoor ik de stewardes niet eens kon verstaan, stom is dat. Het eten was niet geweldig maar enfin t buikje was weer gevuld .

Aangekomen op Ho tchi min/ Saigon, duurde het erg lang voordat mijn koffer op de band verscheen waardoor ik had visioenen van winkelen kreeg, blijft raar dat koffers die tegelijk afgegeven worden niet vlak na elkaar op de band staan. Na wat Dongs gepint te hebben maakten we kennis met Hoang onze reisleider hij spreekt goed engels en lijkt ons wel een gechikte vent.

Ook ontmoetten we daar de rest van ons reisgezelchap op  t oog een prima clubje.

De reis ging verder in een gekoelde bus en tijdens de rit werden de kamer sleutels uitgedeeld en vertelde Hoang wat over de gang van zaken. Hij bleef een kwartier wachten in het hotel zodat je met klachten over je kamer nog naar hem toe kon komen en hij eventueel het een en ander kon regelen. Kamer zag er prima uit .

Onderweg vertelde Hong dat je als westerling beter geen scooter kon huren dit omdat wij de regels wel goed kennen en de locals niet en daar krijg je ongelukken van, ook vertelde hij hoe je hier moet oversteken, gewoon langzaam de weg over dan lukt het wel. TIs ongelooflijk hoeveel scooters er hier rijden. Hij vertelde ook dat de autos hier voor de gewone man niet te betalen zijn zo duur en dat daarom iedereen op scooters rijdt .

Na ons geinstalleerd te hebben zijn we nog een rondje gaan lopen, alles gaat hier betrekkelijk vroeg dicht zo rond 2300 uur , nog een corona overblijfsel.

Vlakbij t hotel deden we een biertje met 3 medereizigers . Tegen 0.30 uur te bed .

1. Aaltje Schouten-Saarloos:
    20 september 2022
    Klinkt goed allemaal Jook, ik krijg er helemaal zin in, dus de volgende verstop ik mij in een van jullie koffers. Nog heel veel plezier en heel erg leuk om jullie te volgen vanachter mijn PC in dit saaie gemeentehuis :)
  2. Wiljo Oosterom:
    21 september 2022
    leuk leuk!!! dat van die enorme hoeveelheid scooter herinner ik me ook!!
    We zien dat in Senegal en Burkina Fasso ook veel en veel meer!!
    bijna een plaag. en geen rijvaardigheid of regels!!
    Dus ja... doe voorzichtig.!!
    liefs en veel plezier
  3. Kirsten:
    21 september 2022
    Ja lekker druk
  4. Els.:
    22 september 2022
    Keurig netjes dat ze bij de hotel kamers even wachten voor als je klachten hebt. Dan wordt het ook gelijk opgelost heel veel plezier.