2-10-2023 Bac Ha - Sa pa

2 oktober 2022 - Sa Pa, Vietnam

2 oktober Bac Ha - Sa pa.

Na voor mij een goede nacht werd ik al vroeg wakker 4.30 uur

06.00 onder de douche , de spin was vertrokken.

Voor het ontbijt deed de gids samen met een aantal medereizigers Tai chi oefeningen.

07,00 uur ontbeten met pannenkoeken en vers fruit. Prima koffie en thee.

De weekmarkt in Sapa is een evenement voor de mensen hier men komt van heinde en verre om hun marktwaar te verkopen en elkaar te spreken. Men trekt de mooiste kleding aan. Ook om verkering te zoeken.

Na afloop is er muziek en veel drank.

Wanneer de man dronken is en samen met zijn vrouw en buffel terug loopt naar huis en hij omvalt dan hijst de vrouw hem op de buffel en loopt verder. Wanneer hij eraf valt en een tuk doet langs de route naait en borduurt de vrouw tasjes ed met mooie kleurtjes. De man mag nl niet wakker gemaakt worden. Andersom komt het ook wel voor vertelde de gids.

De markt was giga druk veel regen en overal paraplu's en idd prachtige felgekleurde kleding.Helaas verpest de regen toch wel veel omdat er overal plastic over hing .

Houng nam ons mee over de hondenmarkt, tegenwoordig wordt er niet veel hond meer gegeten ze worden meer als huisdier gehouden.

Daarna liepen we over de buffelmarkt, groentenmarkt en de kleding markt ed.

We spraken een tijd en een plek af om weer te verzamelen.

Het was 1.45 uur rijden naar ons volgende hotel LacasaSapa hotel.

Maakten een stop bij de Chinese grens voor een fotomoment

Alwaar toevallig een reclame foto gemaakt werd voor coca cola.

Daar rondgekeken , tempeltje, altaartje, treinovergang richting China.

Geen verkeer ivm covid ?? vertelde de gids.

Aankomst Hotel 13.30

late lunch bij red dzao  alwaar Jan aan de hotpot ging en ik aan de currie.

Het eten hier is zooo lekker, dat wordt streng lijnen bij thuiskomst.

Vervolgens maakten we een wandeling door de zeikende regen toen terug naar de kamer.

Onde in het hotel liet ik mij een uur masseren pijnlijk maar ook fijn .

1. Elske:
    4 oktober 2022