23 september Cusco – Amsterdam.

4 oktober 2018 - Cusco, Peru

23 september Cusco – Amsterdam.

We hoefden pas om 9.00 in de bus te zitten naar het vliegveld maar evengoed waren we al om 6.15 op. Rustig ingepakt en ontbeten , heerlijk geslapen in een echt schoon bed. Ik kon van stijfheid bijna de trap niet afkomen , raar dat ik dat tijdens de trail bijna niet had. Bij het vliegveld aangekomen, kregen we een bericht van KLM dat onze vlucht 5 uur vertraging had. We bedachten om dan maar onze bagage in het depot achter te laten en dan een taxi naar de stad te nemen, helaas werd er verbouwd en was er geen alternatief dus de bagage bleef bij ons. Onze reisbegeleidster had wel een idee, we konden onze spullen in het hotel achterlaten waar we de eerste nacht hadden door gebracht en dan door rijden naar Mira Flores, larcomar gaan om daar de tijd te doden,  het was of dat of op het vliegveld blijven. Wij hebben onze tijd doorgebracht in dat moderne winkelcentrum en na afscheid genomen te hebben van onze lieve reisleidster zijn we naar het vliegveld gegaan, Van de KLM kregen we een klef broodje en water. Onze vliegreis verliep sneller dan we dachten dat kwam doordat we in slaap vielen van vermoeidheid en wij een goede plek in het vliegtuig hadden , bij de vlucht deur met veel been ruimte. Bij de bagage band namen we afscheid van onze gezellige lieve groep en pakten we de trien naar CS. Door hard te rennen haalden we de bus , Jan rende voor uit en zei tegen de chauffeur dat ie moest doen alsof ie weg reed , ik hollen pfff en een beetje gepikeerd al, bus chauffeur deed lachend de deur open grrrr.  Om 22 uur sloten we onze Plurk in de armen , heerlijk weer thuis. Al met al weer een prachtige reis gehad.

Na woord;

Het weer in Peru is een beetje raar, overdag best heet en korte broeken weer en na 1600 uur wordt het echt koud.

Hoogte ziekte is iets wat je niet moet onderschatten, het overkomt je gewoon.

De trail vond ik echt heel zwaar maar achteraf ben ik beren trots dat ik het gehaald heb.

Het gezelschap was top en heel lief voor elkaar.

Het eten is prima , niet te heet, de bediening veel trager als bij ons maar dat lijkt daar normaal.

1. Joke:
    4 oktober 2018
    Leuk geschreven Joke, en leuk om terug te lezen (beleven), ook de foto's zijn prachtig
    groeten van Joke
  2. Bas:
    Top.
    Morgen verder lezen ;-)
  3. Joke Balkenende:
    4 oktober 2018
    Dank jullie wel Twas elke keer weer even nadenken we hebben zoveel gezien en beleefd dat ik denk dat ik wel wat vergeten ben .
  4. Kwelma:
    8 oktober 2018
    Leuk die verhalen echt top ..nog adressen met jullie eco vriendin uitgewisseld ?? Whoehaha ..
    Trots op je zus . jullie hebben het wel ff gedaan xxx