24-9-2022 Hoi An fietstocht

24 september 2022 - Hoi An, Vietnam

24-9-2022 Hoi An fietstocht.

Deze ochtend zaten we om 08.45 uur op de fiets en deze keer waren het wel knappe fietsen pfff. De rit ging door de stad smalle straatjes langs rijstvelden alwaar er waterbuffels gespot werden en organishe tuintjes. Het laatste is een collectief gebeuren van een aantal bewoners. Zij kweken vooral op biologishe bases en gebruiken daarbij althans dat zei de gids biologishe bestrijdingsmiddelen.

We maakten een ochtend stop bij een leuke hippe tent met uitzicht op de rijstvelden echt te gek.

Vervolgens reden we terug langs smalle weggetjes en langs de autoweg naar ons hotel. De rest van de dag stond er niets op het programma.

We zijn met twee meiden naar het oude centrum gelopen om daar te zoeken naar Tim sem. Dat is lotus zaad en daar schijn je goed van te kunnen slapen volgens onze gids.

Het duurde wel even voordat we het gevonden hadden.

De meiden gingen voor een massage en wij wandelden door over de japanse brug de japanse wijk in. Aan het einde van die wijk leek het erop dat dt een ontmoetingsplaats was/is van draque queens.

We deden nog een koppie koude lekkere koffie in een uitstekend koffie zaakje met het zicht op de straat.

blijft leuk om naar mensen te kijken . je ziet er daar gezinnetjes lopen allen gekleed in dezelfde stof . geinig.

Vervolgens langzaam terug gegaan naar ons hotel.

1. Wiljo Oosterom:
    28 september 2022
    Klinkt gezellig!! Heb je het lotus kruid geprobeerd??
    Wiljo.
  2. Liesbeth:
    28 september 2022
    Ben benieuwd hoe de Japanse wijk eruit zag.Was weer een mooi verhaal.
  3. Kirsten:
    Heerlijk!
  4. Joke Balkenende:
    28 september 2022
    Liesbeth, veel winkeltjes, en van dat donkere hout .plus n draken boot
  5. Joke Balkenende:
    28 september 2022
    Wiljo, dat ga k thuis uitproberen
  6. Cobi van der Sar:
    Heerlijk.😁😁
  7. Els.:
    28 september 2022
    Die fietsen zien er goed uit Werken met water buffels lijkt me heel bijzonder. Vooral in die rijst velden. En een lekker bakkie koffie met elkaar knuffeltje van ons