25-9-2022 Hoi An Golden bridge

25 september 2022 - Hoi An, Vietnam

25 -9-2022 Hoi An Golden bridge.

Vandaag hadden we een vrije dag maar met instemming van ons allen zijn we naar de Golden bridge gegaan.

1.5 uur rijden met onze bus.

Houng gaf ons allen een zakje organish fruit mee uit de tuinen die we gister hadden gezien.

Met een kabelbaan gingen we omhoog het was nog helder genoeg om te genieten van het uitzicht. Je vliegt over de bomen langs de helling naar boven.

Aangekomen op de brug , het is een voetgangers brug,was het een drukke bedoening. Iedereen wil fotos maken .

De brug bestaat uit twee enorme handen die een brug vasthouden , de brug zelf is goudkleurig geverfd.

Wij hadden mazzel met ons foto moment want niet veel later werd het hartstikke mistig en begon het werkelijk te hozen van de regen.

Aan het einde van de brug kwamen we nog een enorm beeld van een hand tegen.

Bij de brug is een pretpark gebouwd en ja doordat het weer slecht werd ging alles dicht. Bij een biertent waar je geen bier kon bestellen dronken we wat, het regenwater golfde van de trappen.

Nog een koppie gedaan bij Starbucks en de kabelbaan terug genomen. De brug was gaaf maar de rest had van mij niet gehoeven.

Beneden gekomen was de temperatuur beter en was het zo goed als droog. We aten tijdens het wachten op de anderen ieder een hotdog de allerlaatste die er nog waren te krijgen.Wat een mazzel.

1500 uur kwamen we terug op de kamer.

Later zijn we de stad ingegaan en zijn bij de Seven bridges met uitzicht op de gezellige straat en bootjes met lampion verlichting neergestreken om wat te drinken.

We wilden daar ook wat eten, dat kon maar moesten we zelf bestellen bij een restaurantje ernaast , die het dan weer naar ons kwam brengen. Na dit intermezzo liepen we de markt over. Overal  plastic toeristen zooi en hapjes te koop  zodra je ergens naar kijkt wordt je belaagd door de verkopers tja dat werkt bij ons averechts.

In een boetiekje heb ik een zilveren ketting met hanger en oorbellen gekocht. Zelf ontworpen en gemaakt door de dame achter de kassa.

Langzaam zijn we terug gelopen naar het hotel in de stromende regen. Gelukkig op voorbereid , poncho en plu mee.

1. Liesbeth:
    Leuk!
  2. Els.:
    28 september 2022
    Wat een mazzel hebben jullie gehad met die foto s van die brug. Het lijkt me best spannend. In die kabelbaan maar wel heel mooi. De regen golf van die trap af. Hier regent het ook veel en met onweer. Er zijn ook veel kastanjes knuffeltje van ons
  3. Karin:
    29 september 2022
    😁😁😁😁
  6. Joke Balkenende:
    30 september 2022
    Dank voor de reacties, dat maakt het schrijven erg leuk