27-9-2022 vlucht naar Hanoi bus naar Nihn Bihn

27 september 2022 - Ninh Binh, Vietnam

27-9-2022 vlucht naar Hanoi bus naar Nihn Bihn

Op tijd op , 30 min bussen naar het vliegveld. Ongeveer 1 uurtje daar gewacht klein vliegveld met wat winkeltjes. Aan het einde van de vakantie vliegen we weer vanaf dit vliegveld terug.

De vlucht duurde 45 min en bij het uitstappen was er zon Yeaahh! temp is hier ook hoger.

Mooi dat deze vlucht doorging want anders hadden we kans dat we een paar dagen vast gezeten hadden in  Hue.

De bus die we nu tot onze beschiking hebben is van binnen roze met gordijntjes en kleedjes het lijkt wel een bordeel ha ha.

Naar Nihn Bihn was het 2.5 uur rijden pfff, onderweg wat dutjes gedaan.

Onze gids vertelde over hoe de Vietnamese taal is ontstaan, voorheen schijnen er dorpen te zijn geweest die met wat vogelachtige geluiden communiceerden . De taal is ontstaan uit het Latijn,Portugees en Frans.

Een franse missionaris heeft hier de hand in gehad. Zodat Noord en Zuid elkander konden verstaan.

Houng vertelde dat de mensen hier erg vriendelijk zijn en dat pedofilie en verkrachtingen niet voorkomen, men wordt door de dorpelingen gelyncht de straffen zijn levenslang.

Hij vertelde ook dat wanneer een meisje ongewenst zwanger wordt  dit een schande is voor de fam, haar hoofd wordt kaalgeschoren en met soort van plaksel ingesmeerd en veren of iets dergelijks beplakt verder wordt ze in een mand 3 maal onder water geduwt . De fam en het meisje moeten een ronde doen door het dorp en het meisje wordt door een ieder flink uitgescholden. De fam wordt wegens deze schande uit het dorp gezet.

Tegenwoordig gaat het iets milder.

We hadden nog een stopje voor een wc bezoek, je moest wel eerst door een enorme souveniers zaak lopen voor je er was .

Een kwartier later kwamen we aan in het hotel.

Dit hotel is niet zo groot, we hebben wel een grote kamer .

Samen met 3 mede reizigers door de stad gewandeld naar een eettent Trug Tuyet deze staat no 1 op tripadvizer en wordt gerunt door locals, opa en oma koken en de fam serveert. Het kostte ons  met 5 mensen omgerekend 21 euro…

Plastic stoeltjes op straat , ziet er niet uit maar prima eten.

Nog door de staten gewandeld kwamen we toevallig bij een grote locale markt terecht heel erg leuk.

We liepen een markt halletje in waar een aantal vrouwen aan het dansen\gymmen waren op opzwepende muziek tussen hun kleedjes met marktwaar.

Wij werden erbij getrokken en tot grote hilariteit deden we stevig mee ze vonden ditzelfde ook erg leuk allemaal lachen. Jan filmde ons en wij werden door hen ook gefilmd.

Nog door een vis\vlees  hal gelopen en plaats genomen achter een markt tafeltje waar vlees gehakt werd, de verkoopster was even weggelopen. Men vond het allemaal wel grappig, de mensen zijn hier echt heel vriendelijk.

We wilden nog een coctailtje drinken en kwamen langs een vrij grote uitspanning met locals. Coctails hadden ze niet. Op het plaatje stond een kan met verse jus d orange dachten we, het duurde best even dat kan natuurlijk best als het geperst moet worden.

Uiteindelijk werden er 5 blikjes gebracht ha ha.

Wat wel leuk om t zien was dat er een aantal jongeren zaten en er een keurig aangekleed meisje op hakjes bij ging zitten met een enorme  jerrycan in haar hand.

Er werden glaasjes uitgedeeld en uit de jerrycan kwam drank hi hi.

Terug in het hotel, geen zin meer om  te eten.

1. Karin:
    De dansfilm?
  2. Joke Balkenende:
    Karin, nog ff gedaan
  3. Els.:
    1 oktober 2022
    Wonderlijk dat de mensen een taal hebben geleerd in plaats van soort vogel geluiden in die markt hallen zal het vast lekker geroken hebben met al die manden met kruiden. Knuffeltje van ons
  4. Kirsten:
    Klinkt allemaal gezellig!
  5. Hanneke Snijders:
    4 oktober 2022
    Oh heerlijk Jook, van die vleeskraamfoto ga ik de hele dag nagenieten. ;-)