27 september Nikko

27 september 2019 - Nikko, Japan

Het guesthouse waar we nu zaten was best klein en had maar 1 douche en 1 wc en was inderdaad niet super schoon de tanden moesten worden
gepoetst in het keukentje mmmm gelukkig hadden we nood handdoekjes bij ons want die waren er ook niet maar voor 1 nacht geeft dat niks.

Al redelijk vroeg op pad gegaan met de bus naar de Shinkyio brug waar ook een trap omhoog gaat naar de tempels en het mausuleum.
 Tempel Tosho-gu is een van de bekenste heiligdommen in het land echt heel bijzonder. Het Lemitsu Mausoleum en het Taiyuinbyo is het
 mausoleum van de derde Takugawa shogun, Iemitsu, de kleinzoon van Leyasu, ongetwijfeld historische figuren.

DSC01085

We waren de enige die met de trap omhoog gingen...echt geen hond gezien. boven aan de trap gekomen zagen we enorm veel bussen staan.
En nam de mensen massa toe. tempels en shrines,museumpje, trappen op, naar het mausuleum het was hier echt druk en dan moet je bedenken dat het
geen hoog seizoen is he. Hele mooie poorten gezien die heel mooi bewerkt zijn , prachtig houtsnij werk ,gebeds ruimten waar je in mag, welliswaar
op sokken. Wanneer je naar Nikko gaat moet je dit echt gaan zien.
We waren al een beetje tempel moe maar deze kon er echt nog wel bij.

Na al dit moois zijn we op zoek gegaan naar de  Kanmangafuchi Abyss wandeling, deze wandeling gaat langs een heel mooi riviertje/kloof met stenen

DSC01124

en watervalletjes en ook langs een hele rij beelden met rood gehaakte mutsjes op. kanmanfuchi is ook bekend om zijn rij van ongeveer 70 beelden va Jizo

DSC01116

een Botshisvsattava die voor de overledenen zorgt. Dit moet je eigenlijk ook gaan zien als je in Nikko bent
 super mooi. bovengekomen lag een oude begraafplaats met hier en daar een vers bosje bloemen best gek want de graven zien er uit alsof ze
 daar al honderd jaar zijn en dan een vers bosje bloemen bij een met mosbedekte tombe..

Tussen door even een japans soepje naar binnen gewerkt, het stonk naar vis maar naarmate je wat langer boven de soep hing smaakte het beter.
Met stokjes eten gaat nu ook al een stuk beter das best grappig om te ontdekken

We zijn terug gelopen naar de grote weg en hebben daar de bus gepakt naar het station , de koffers opgehaald en de trein naar Tokio gepakt.
 Het lijkt ons een prima zaak om nu 4 nachtjes in het zelfde hotel te verblijven in Tokio even niet sjouwen met koffers en een paar
dagen op dezelfde plek.

Onderweg hebben een hotel geboekt het heet Daiwa Roynet en ligt naast een treinstation.
Het was al 17.15 dat we aankwamen in Tokio en na heerlijk gebadderd te hebben zijn we gaan eten onder in het hotel, wat boodschapjes
bij de seven eleven gehaald... het was weer een enerverende dag.

1. Els.:
    29 september 2019
    Een mooie natuur. Je licht heerlijk te genieten in de zon. Wat zal dat een werk zijn geweest om een tempel te bouwen. Al die draken koppen. Zo een wandelroeten die jullie gelopen hebben. Is vast ook heel mooi. Veel liefs van ons. Een knuffel ook van Gijs. Lekker genieten. Wij hebben veel regen en krijgen storm en onweer brrrrr
  2. Wiljo:
    29 september 2019
    Beeldend geschreven, boeiende reis, maar Zo te lezen ook ontspannen genieten, het comfort of het gebrekber aan te nemen zoals het is...
    Leuk.