28-9-2022  Nihn Bihn

28 september 2022 - Ninh Binh, Vietnam

28-9-2022  Nihn Bihn

Wist niet wat ik vanmorgen hoorde…

regen regen en nog eens  regen.

Vandaar dat Vietnam zo groen is.

Er stond wel een boottocht op het programma, zucht echt veel zin had ik er niet in.

Enfin met de bus naar de steigers.

Met zn tweeen in t bootje en een local roeide de boot. Bijzonder gezicht men roeit hier met de voeten en dat 1.5 uur lang. De regen kwam met bakken naar benee en ondanks de poncho en plu werden we best nat. Maar het uitzicht en de omgeving waren weer adembenemend. Tijdens de tocht begraafplaats gezien, bergen,we gingen ook nog onder drie grotten door best donker maar weer prachtig.

Tijdens het begin van de tocht voeren er wat bootjes mee die wilden fotos maken die je dan later kon kopen.

Ik stak mijn voet in het water om t temp te voelen.. heel warm.

De tocht duurde 1.5 uur

De lunch was wederom een mix van Vietnamees eten en geregeld door de gids. Omdat we allen zeiknat waren had hij een gesloten zaaltje gereserveerd en kregen we hete gemberthee.

Een van onze medereizigsters kreeg een wegtrekker, combinatie van hyper ventilatie en onderkoeling. Zij werd direct opgewarmd met thee een deken soep en een kacheltje.

Nadat we betaald hadden werd er een karaoke set ontdekt. Het apparaat stond uit maar de microfoon kon wel aan. Jan zette de microfoon aan en liet,  door zijn telefoon er tegenaan te houden Ria Valk horen met een carnavals kraker.

Wij in polonaise dansen, het mannetje van het restaurant zat te zoeken bij het apparaat en snapte e niks van want die stond gewoon uit.

Hij deed hem aan en wij gingen los ha ha. Erg leuk, wij werden gefilmd en zij filmden ons . Hartstikke gezellig en spontaan De rest van de dag konden we zelf in vullen.

BIj een winkeltje wat biertjes gehaald. De kassa meneer had in Duitsland gewoond en vond het heerlijk om even duits met ons te praten.

Biertje gedaan in het hotel met de anderen en daarna een eettent genaamd Chooky aangedaan.

Jan bestelde bier bij de serveerster , zij vroeg welk merk en ik zei ( de goedkoopste) LOL.

Bij terugkomst in het hotel bleek de airco  in onze slaapkamer kapot, een enorme plas water en ook een sloot rechtstreeks de koffer van Jan in gelopen.Van alles nat ook mijn paspoort en dat was best baalen.

In het vorige hotel, dat heb ik niet vermeld , was de fohn gesmolten, en in dit hotel was als eerste de waterkoker droog gekookt en geheel verhit dus ook het handvat en nu de airco pfff.

1. Liesbeth:
    2 oktober 2022
    Weer genoten.
  2. Els.:
    3 oktober 2022
    Wat zullen jullie geschrokken zijn dad een medereiziger onderkoeld is geraakt. Naar van de koffer dat het allemaal nat is geworden. Denk je droge kleren aan te trekken en een nat paspoort. Een kapotte waterketel. Er gaat wel eens wat stuk zo te lezen. Wel heel lastig. Mooie foto s onder die grotten. Een knuffeltje van ons