28 september Tokyo

28 september 2019 - Tokyo, Japan

Het was de bedoeling om uit te slapen vanmorgen maar helaas alweer om 6.00 uur wakker en wakker is wakker.
Opgefrist en wel naar de nieuwe vis markt dat leek ons wel leuk, de nieuwe vismarkt is sinds oktober 2018.
Het is natuurlijk zaterdag en misschien waren we te laat, geen idee, maar we hebben 1 tonijn weten te spotten in de hal
en verder werd er vooral schoongemaakt en wat rond gereden met karretjes.

DSC01164

Buiten gekomen en over de wandel promenade lopende zagen we een enorme rij wachtende mensen bij een aantal kraampjes en na hier
en daar geïnformeerd te hebben bij passanten waarvan het gros geen Engels sprak kwamen we er achter dat het een bus festival betrof
Nou dan weet je nog niks.. een uitleg kregen we niet want dat lukte al helemaal niet in het engels. Het leek erop dat mensen een kaartje
 kochten en dan naar een bus liepen en dan ging de bus weg maar waarheen en waarom zo langzaam...geen idee.

wij zijn maar door gelopen en kwamen in een hal met winkeltjes terecht ook niet bijster interessant dus maar op weg gegaan om te winkelen
in de wijk Harajuku.
Wij pakten de trein/metro naar een winkel buurt het was een mooie rit in een onbemand vehikel over een baan boven de weg en over de Eitai brug.
 We reden tussen allerei futuristish aandoende hoge gebouwen door. Zonnetje erbij blauwe lucht hartstikke mooi. 29 graden.

IMG_20190928_105713

Op internet hadden we naar warenhuizen gezocht in die buurt want dat leek ons dan wel wat, we hebben ze ook wel gevonden giga groot en
hartstikke duur en niet leuk maar wel enorm hoog 8 verdiepingen ofzo pfff. Gelukkig kwamen we verderop wel leuke straatjes tegen.
In de wijk Harajuku hebben we veel aparte leuke geklede mensen gezien en in een bepaald straatje waar het werkelijk zwart zag van de mensen heb je
 veel boetiekjes waar je Gothic en hard rock kleding kan kopen plus die schattige lieve outfitjes met oortjes en al. Helaas staat dat mij dat niet.

IMG_20190928_121018

Nog even gerust in een straat waar tafels en stoelen stonden en waar je een hapje kon eten. Een opgerolde dunne pannenkoek met inhoud.

Nog veel winkels gezien en helemaal boven in een duur warenhuis met veel verdiepingen geweest, roltrap na roltrap  met boven in van die sprookjes
outfitjes heel geinig en prijzig. Het was een dag met veel stappen, volgens de stappen teller hebben we meer dan 18 km gemaakt vandaag.