29-9-2022 Nihn Bihn overnachting boot.

29 september 2022 - Ninh Binh, Vietnam

29-9-2022 Nihn Bihn overnachting boot.

Vandaag 4.5 uur in de bus.

We maakten een tussenstop bij een parelkwekerij alwaar we uitleg kregen hoe men ze kweekt. Daarna werden we de winkel ingejaagd …mmm

Na deze stop reden we naar de steiger om met een kleine boot naar onze hotelboot te varen aan de andere kant van de haven, deze boot voer een stuk en ging voor anker  op een heel  mooi plekje omringt door kleine eilandjes, dit voor 1 nacht . Wanneer men 2 nachten wil blijven moet er opnieuw naar de haven gevaren worden om een kaartje te kopen .. Unesco gebied men vaart dan met klein bootje naar de haven en weer terug.

We kregen de sleutel van onze hut en installeerde ons, langs de reeling  liepen we terug naar de eet/bar zaal.

Helaas klemde de deur en konden we niet naar binnen  uiteindelijk heeft het personeel een koevoet gebruikt om de deur te openen.

We gebruikten de lunch op de boot en kleedde ons om om te gaan kayakken.

We stapten weer in de kleine boot die ons naar de steiger bracht ,iedereen zat en we voeren weg.. toen pas zagen we dat we iemand vergeten waren,oepsie,hij stond zich nog in een poncho te hijsen op de hotelboot ,was een hilarisch momentje, boot in zn achteruit ha ha

WIj waren zo slim om in badkleding te gaan, de nattigheid maakt dan niet uit en het is  toch warm. we gingen met twee in de kayak.

We roeiden onder een grot door en wauw kwamen in een met bergen omringt water verschrikkelijk mooi. Boven de bergen zag je adelaars vliegen. Na een half uur moesten we de kayak inleveren en naar de grotten  het zijn drie kamers ,super mooi om door te wandelen, kamers met stalactieten en stalagmieten ook met kleuren en mooi verlicht, vervolgens voeren we weer naar de hotelboot (lavendel cruises)

Alwaar we happy hour hadden 3 drankjes voor de prijs van 2 .

Heerlijk coctails gedronken whisky sour yammie.dat wordt mnnieuwe drankje.

19.30 werd het diner geserveerd ook weer lekker , oesters, garnalen, alles mooi opgemaakt een lust voor het oog

Het was erg gezellig geworden mede door happy hour.

Boven op het zonnedek/ nu regendek ging onze party door. Het mannetje van de bar bracht een karaoke set naar het dek  en serveerde tevens de drank. Muziek ging via de foon  van Jan naar de karaoke installatie. Van een ieder verzoek nummers. We gingen geheel los en dansten zeiknat in de regen.

Onwijs gelachen.

Ook op andere boten die hier voor anker lagen werd harde muziek gedraaid.

De crew vond het ook gezellig en ook zij filmden ons en een van hen deed mee met karaoke.