30-9-2022 Halong Bay - Hanoi

30 september 2022 - Hanoi, Vietnam

30-9-2022 Halong Bay - Hanoi

6.30 op en droog weer! yeahh nu geen ontbijt maar een kopje koffie. straks een verlaat ontbijt voordat we uitchecken.

Maar eerst een beklimming voor een fotomoment een een uitzicht over de omgeving.

TIjdens het beklimmen van de trappen stak er een grote slak over, bijzonder om te zien.

De beklimming duurde 15 min heen en 15 min terug. pff een kuitenbijter.

Beneden was een strandje en kon je lekker zwemmen.  Wij hadden alvast onze badkleding aangedaan voor t gemak.Super lekker warm water, bergen om je heen , adelaar boven de bergen schitterend.

Ennnnn jawel hoor …regen.

Terug op de hotelboot,douchen, koffers ingepakt en klaargezet en gebrunched of soort van.

Rekening betaald , vergissing met een andere kamer nummer , kreeg ik geld terug  altijd leuk. De zon scheen 2 minuten ,snel op t zonnedek 2 stralen gepakt,zou het nu toch nog gebeuren? Een droge dag?

uItgezwaaid door de bemanning . en op t bootje naar de bus om door te rijden naar Hanoi.

Onderweg vertelde de gids over het leven van Ho chi min hij vertelde het een en ander over zijn leven en de geschiedenis van Vietnam.,ik vond dat best interessant en snap de strijd die  er gevoerd is wat beter.

Onderweg vlak voor Hanoi werden we geattendeerd op een roest bruine brug deze lijkt op een omgevallen Eiffeltoren. Is dan ook een ontwerp van meneer Eiffel. De brug stamt nog uit het koloniale Franse tijdperk een eeuw geleden , is in de oorlog gebombardeerd en nu gerestaureerd.

Rond de klok van drie kamen we aan in hotel Trang long Espana in he centrum van Hanoi.

Na onze natte kleding in de hotelkamer opgehangen te hebben hebben we een wandeling gemaakt. Hanoi heeft ook veel druk verkeer en zeker rond de klok van vijf, Bij de KFC wat genuttigd . Deze zat vol met schoolkinderen in uniform die samen ontzettend veel lawaai maakten.

In de avond zijn we met de groep gaan eten in Little Hanoi

Wederom een mix van gerechten super.

De avondmarkt overgelopen deze is heeel lang en  ligt vol met plastic rommel ed wat je goedkoper kan scoren bij Aliexpress, niks authentieks.

jammer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els.:
    3 oktober 2022
    Het is daar erg mooi schitterend. Zo te lezen hebben jullie veel regen. Die slak is echt heeeel groot. Knuffeltje van mij en Swiebertje