4-10-2022 Sa Pa Hanoi

4 oktober 2022 - Sa Pa, Vietnam

4-10-2022 Sa Pa Hanoi

Het hotel waar we de afgelopen twee nachten verbleven zag er van buiten mooi uit, uit het koloniale franse tijdperk. Helaas heeft het nogal te lijden aan het vochtige klimaat. Onze kamer viel mee, klein beetje schimmel op de muur en de ramen zaten niet helemaal lekker in de sponningen

maar bij een paar medereizigers was het dusdanig gesteld dat ze op verzoek een andere kamer kregen.

Aan de balie werd een evaluatieformulier aan een medereizigster gegeven die ter plekke ingevuld moest. De baliemedewerker werd steeds minder vriendelijk toen hij zag dat we t eerlijk invulden….

Tijdens het wachten op de bus konden we een straaltje zon pakken ,het was droog wow.

De busreis ging 6,5 uur duren naar Hanoi, met om de 2 uur een stop.

Onderweg genoten we van het uitzicht bergen, rijstvelden, terassen tegen de heuvels en de bus reed ook nog in een pittig tempo langs een kudde waterbuffels die over de straat liepen helaas ging het te snel om een foto te maken.

Tijdens een tussenstop werd ik getrakteerd op n stoelmassage van 6 min best lekker .

Rond 1400 uur kwamen we aan in hotel Thang long espana, hier zijn we de vorige keer ook geweest.

In de bus hadden we afgesproken om met een paar naar Train street te gaan.

We hadden nl de rest van de dag voor ons zelf.

Voor morgen werden er wat opties gedaan. Waterpoppen show, cycle tocht door Hanoi, koffie speciaalzaak, mausoleum van Ho chi min.

We kozen unaniem voor de cyle toer

morgenochtend 8,00 uur. De gids had verteld dat er geen trein meer reed door Trainstreet,de rails zouden er nog wel liggen.

Na een half uur lopen kwamen we aan.

We liepen over het spoor en maakten fotos . Tot onze verbazing kwam er luid tooeterend toch een trein aan.

De rails loopt door een smal straatje waar de huizen wel heel dicht tegen het spoor aan gebouwd zijn.

Wij drukten ons tegen de huizen aan en de toch wel brede trein reed langs.

Langs de rails waren piepkleine terrasjes. we maakten wat fotos en deden een biertje.

Algehele meligheid zorgde voor nog wat knappe fotos.

We zijn langzaam terug gelopen richting oude stad en liepen langs Hanoi Hilton das een gevangenis met museum.Helaas was deze bijna gesloten .

Verder gelopen naar een dakterras op een hoog gebouw met uitzicht op het meer, Deze uitspanning zag er zo sjofel uit dat we besloten om ergens anders de maaltijd te nuttigen. we kwamen terecht op de tiende verdieping van een gebouw alwaar we drankjes deden en een maaltijdje nuttigen.

Het afrekenen was een crime, duurde lang en de rekeningen klopten niet .

uiteindelijk kregen we meer wisselgeld terug dan de bedoeling was na een hoop geharrewar.

De taxie liet op zich wachten dus zijn we maar terug gaan lopen. een loopje van 15 min.

Was weer een leuke dag en dit keer met maar 1 klein kort regenbuitje.

1. Liesbeth:
    5 oktober 2022
    Alweer spanning en sensatie.Wat leuk.Groetjes vanuit een bewolkt Edam.
  2. Elske:
    Leuk om te lezen!
  3. Cobi van der Sar:
    Gezellig.
  4. Kirsten:
    5 oktober 2022
    Haha zuipende op de rails...
    Ps hadden jullie gehoord ?van bus ongeluk in Ecuador van Djoser,heftig. Agnes is met Sawadee...
  5. Els.:
    5 oktober 2022
    Wat is het daar mooi. Die stoel lijkt me heerlijk om in te zitten. Knuffel tje van ons