4 sept. Amsterdam Lima. september 2018

4 september 2018 - Lima, Peru

4 sept.  Amsterdam Lima.

Tot onze spijt waren we al om 3.30 wakker en echt niet van de zenuwen want we hadden tijd genoeg , maar ja als je op tijd naar bed gaat ben je ook op tijd wakker……na een ontbijtje pakten we de bus van 8.27 naar Amsterdam. Bij de bus halte kwamen we Hanneke tegen wat wel grappig was, zij zwaaide ons gezellig uit en nam de andere bus naar haar werk. Op schiphol aangekomen gingen we uiteraard even langs de parfumerie om een duur luchtje op te spuiten voor onderweg en ook om een luchtje te kopen das eigenlijk bijna vaste prik.

Het vliegtuig vertrok om 12.50 en na een uurtje of 12 en een half kwamen we aan op Lima, tijdens het wachten op de koffers werd mn karretje bijna ingepikt door iemand die Engels tegen mij sprak. De koffers hop op het karretje gezet  en door een haag van chauffeurs op zoek naar meneer Djoser , hij had zich niet helemaal lekker opgesteld maar enfin het bleek dat we lang niet de laatsten waren. De reisleidster Jessica stelde voor dat we nog snel gingen pinnen op het vliegveld. Je kan 700 sol pp pinnen en 1 sol is ongeveer 4 euro. En na een busreisje van ongeveer een half uur kwamen we aan voor het hotel. Vanuit de bus stapte ik direct vol in de honden stront bah wat smerig , bij binnenkomst kreeg ik meteen schoonmaak doekjes om de boel te reinigen , lekker hoor tussen al dat profiel.. Na het welkomst drankje kregen we onze kamer sleutel , no 8 de trap op. Het hotel doet ons enigszins denken aan het hotel van vorig jaar alwaar Jan zijn paspoort kwijt raakte. Leuk hotel met een patio in het midden., na de koffers weggebracht te hebben, deden we nog een drankje in de lounge. Onze mede reiziger Arnold was 50 geworden en had door het tijds verschil een lange verjaardag. Om 22.37 lagen we in bed. Nederlandse tijd 10 0ver half 6 in de ochtend.

1. Els:
    11 september 2018
    Een drukte spannend. Liefs els en gijs