5 sept Lima september 2018

5 september 2018 - Lima, Peru

5 sept Lima.

Rommelig geslapen met overkomende vliegtuigen , wel fijne bedden. Vanaf 7.00 uur kon je ontbijten en om 9 uur kregen we onze briefing bij de bar. Hierna gingen we met gids Marie belle , de taxi in, 15 sol, naar de oude stad. Daar aangekomen was er een of andere protest samenkomst aan de gang., volgens de gids werd er met regelmaat gedemonstreerd. De gids nam ons mee door de winkelstraat en stopte zo nu en dan om iets te vertellen over wat gebouwen. Ik vond dat ze niets toevoegde wat we eigenlijk al wisten en wat in de reisgids staat, enfin nog een kerk in geweest welke me overdaad aan pracht en praal versierd zijn., door een overdekte markt gelopen, er lag daar paarse en witte mais en bij de vleesafdeling redelijk uitgebreid gekeken , alles lag en hing keurig gesorteerd op en boven de toonbank, tongen testikels, binnenstebuiten en gekeerde maag , lever , niertjes en pootjes , ik moet zeggen dat het heel schoon was en bijna niet stonk. Daarna op naar de  wisseling van de wacht om 12 uur bij het presidentiele paleis , het lijkt sterk op die in Londen. Het plein was afgezet door politie , we mochten niet dichtbij het paleis  komen maar wel met hen op de foto. Na dit gebeuren zijn we gaan lunchen en namen we afscheid van Mari Belle onze gids 20 sol pp gemakkelijk verdiend. Het eten bij Tante was prima maar wel heel veel en bremzout. Ik had een Maroche smoothy  een of andere vrucht Lucardi met chocola, erg zanderig en machtig. In Peru eet men tussen de middag de grootste maaltijd , in de avond wee minder .

Na de lunch tijd voor ons zelf , wij hebben nog wat rond gelopen in het oude gedeelte alwaar we een optrede van een peruaanse zangeres op leeftijd bij woonde. Wat wel grappig was dat we welkom geheten werden en er voor ons geklapt werd. Toen de taxi naar Mira Flores genomen naar een modern winkelcentrum ; Lacomar, dit centrum is in de rotsen gebouwd bij de zee. Ligt erg mooi met zitjes ed. dat wel maar is wel voor de beter gesitueerden in Lima, niet voor het klootjes volk., na dit intermezzo zijn we naar het JF Kennedy parkje gelopen daar werd net een toeristish marktje opgezet , wel oke. Toen koffie gedronken in de straat en terug met de taxie naar het hotel. De chauffeur reed als een duivel , wist dankzij de navigatie op de telefoon van Jan, de weg te vinden. Hij vond het wel leuk dat we hem Shumacher noemden. Ritje afgesproken voor 15 sol maar 20 gegeven. Aangekomen bij het hotel nog gezellig gezeten met rode wijn , 21.30 te bed zonder avond eten , we zaten nog vol van de lunch.

Het weer ; Lima was koud ,bijna geen zon , er hing een laag mist boven de stad maar volgens de gids en het boek was het prima weer.

1. Liesbeth:
    8 september 2018
    Wat fijn om van jullie te horen.Plurk is blij met een lekkertje en wat aandacht.Nog veel spannends wens ik jullie.
  2. Cobi van der Sar:
    8 september 2018
    Hè gezellig weer jullie verhaaltje . Ik geniet er weer van. Kijk uit naar het volgende.
  3. Els:
    8 september 2018
    Hallo. Jullie hebben al heel wat beleefd. En mooie foto's van de wacht. Wat een enorme stappen maken di e soldaten. Lekker genieten hartelijke groetjes en een pootje van gijs
  4. Jan en tineke:
    8 september 2018
    mooie reis hebbenjullie wij vinden het prachtig, geniet ervan En graag tot het volgende verslag",
  5. Zmauz:
    9 september 2018