Japan

10 oktober 2019 - Edam, Nederland

Japan is heel makkelijk om zelf te reizen. Je moet wel even door hebben hoe het treinen stelsel werkt maar met eem pasmo pas die
je op het vliegveld kan kopen en vullen gaat het super gemakkelijk en ook het opladen van de pas is top.
Verder is het handig om een Jr pas te kopen voor een aantal weken als je tenminste van plan bent met de trein door Japan te reizen dan
hoef je nergens meer een kaartje te kopen je moet alleen je pas laten zien bij de loketjes en zoeffff.
Japan is erg hygienish en erg bezig met het eco gebeuren dat gaat niet geheel samen. Aan de ene kant wordt het afval overal gescheiden en
aan de andere kant wordt alles verpakt in plastic en krijg je overal doekjes om je handen te poetsen.
De wc is echt een beleving ,al die knopjes dat duurt ook even voor je dat door hebt, maar geweldig,een warme bril en alles wordt schoongespoeld,
terwijl er een muziekje speelt zodat andere geen last hebben van jouw geluiden. Daardoor gebruik je wel veel water.
Overal zijn de wc s gemakkelijk te vinden en valk bij.
Japanners zijn onwijs aardig en beleefd.
Zo fijn dat je nergens fooi mag geven en je terug betaald wordt tot op de cent, dit geeft je nooit een ongemakkelijk gevoel.
Weinig zwervers/bedelaars/dronkaarts gezien en ons ook niet onveilig gevoeld.
En hier dringt niemand voor iedereen wacht netjes op zijn/haar beurt.
Bij de  lift en trein wordt er gewacht met instappen zodat men eerst normaal uit kan stappen.
Nergens afval bakken maar ook geen afval, je neemt je eigen troep mee naar huis om weg te gooien.
Een groot nadeel vond ik dat er zo goed als geen terrasjes zijn waar je kunt zitten.

1. Cobi van der Sar:
    10 oktober 2019
    Welkom thuis
  2. Els.:
    13 oktober 2019
    Alles is keurig netjes. Wat ik niet verwacht had van Japan. En geen afval. Zo te lezen. En die wc. Heel appard. Nederland kan nog veel leren. Mooie avonturen en de techniek is daar veel verder dan hier. Veel liefs en een knuffel van ons. Een pootje van Gijs