27-09-2023 Schiphol/Amsterdam- Edam

27 oktober 2023 - Guayaquil, Ecuador

27-09-2023 Schiphol/Amsterdam- Edam

Voor geen meter geslapen maar wel een lange film gezien en wat gelezen plus het verslag bijgewerkt.

Afscheid genomen bij de bagageband van de relaxte medereizigers die net als wij weer aardig opgeknapt zijn, we houden nog even contact via de groepsapp

Verders hadden we n supersnelle reis naar huis, het laatste stukje met rollende koffers door de straat was het oncomfortabelst.

Naschrift;

Ecuador;het vasteland  is zeker de moeite waard om te bezoeken, kleurrijke mensen en een prachtige natuur. De mensen in de dorpjes lopen of in klederdracht of in lycra of in sportkleding. In de grote steden is dit anders en kleed men zich wat meer naar de mode.

Men eet hier in principe 3 warme maaltijden en dan grote porties p dag.

Als tourist bestaat het ontbijt  vaak uit  ei jam, aangelengd sap, wat fruit en brood waar suiker in zit. Het zijn echte zoetekauwen hier.

De bediening is super super traag en je krijgt je drankje vaak na of tijdens de maaltijd, afrekenen kan lastig zijn  10% fooi is de norm.

Men spreekt hier nagenoeg geen Engels, enkel Spaans.

Verder moet je erg goed uitkjken met het eten, wij hebben dat ook gedaan en zijn ondanks dat, toch ziek geworden.

De luchtverontreiniging in grote steden is enorm.

De Galapagos Eilanden; Die vielen mij toch wat tegen wat oa kwam door het wisselende weer en steeds dezelfde excursies die aangeboden werden, Darwin centra en de schildpadden fok centra.

Daar wordt je schildpadden moe van.

De vogels zijn geweldig en mooi. Ik had gehoopt op zonnig weer en wat meer snorkel tijd/rust.

Op plaatjes en op tv laat men altijd zonnig weer en blauwe luchten zien das toch een verkeerd beeld.Er is daar ondanks het toerisme meer armoede als je denkt.

Bovendien vindt ik de excursies aldaar vrij knullig en hobby achtig aandoen.

Ondanks bovenstaande hebben we weer een super mooie vakantie gehad en onwijs veel gezien en genoten.

1. Afra:
    1 oktober 2023
    Welkom thuis!
    Wat fijn dat ik weer mee “ op reis mocht”.
    Ik heb weer genoten van jullie belevenissen!
  2. Els.:
    1 oktober 2023
    Lekker thuis na een indrukwekkende reis Een hele mooie vakantie liefs en een pootje van Swiebertje
  3. Wiljo Oosterom:
    2 oktober 2023
    Welkom thuis,
    Even lekker bijkomen en daarna even langskomen..als jullie tijd en zin hebben...
    Veel.liefs wiljo.