16-9-2023 Rio Bamba -Ingapirca- Cuenca.

16 september 2023 - Cuenca, Ecuador

16-9-2023 Rio Bamba -Ingapirca- Cuenca.

Vandaag zijn we naar de veemarkt van Calpa gegaan.

Het is een bijzonder levendige markt met super veel volk. De dieren worden oa achterin pick up autos en kleine vrachtwagentjes aangeleverd.

Het leek op de Purmerender veemarkt van vroeger en zelfs de geuren kwamen overeen.

Heel veel mooi tradioneel geklede mensen liepen er rond , sommigen maakten een praatje en anderen wilde niks van toeristen en fotos weten.

Jan heeft super mooie fotos gemaakt . Helaas had ik het gopro gebeuren niet goed in de vingers en dat is jammer .

Hierna zijn we naar een oud kerkje met plein gereden maar eerst kwamen we nog langs een oude spoorlijn die niet meer in gebruik is alwaar een foto momentje ingelast werd wegens de mooie omgeving.

Wij vervolgden onze weg naar het kerkje. Op het plein stonden wat kraampjes en aan de overkant draaiden de cavia's  aan t spit.

Het kerkje was wel oke .

Na dit intermezzo reden we door naar Icapirca Inca opgravingen ed

De maantempel werd door vrouwen gerund en de zonnetempel door mannen. Hoorde ook weer bij het Machu Picchu gebeuren in Peru. Leuk dat wij daar ook geweest zijn.

Ik kocht daar een hoed voor 22.50 ,dezelfde die ik eerder bij een tankstation voor 130 dollar had gezien, gekkigheid.

Nog voor het donker  werd kwamen we aan in Cuenta. Ze zijn daar dol op varkensvlees, aan beide kanten van de dorpsstraat van een voorstadje hingen gerookte varkens en je zag de slagers bezig in hun winkeltjes.

Het hotel waar we verblijven heet het San juan Hotel super luxe en in lodewijk quinze stijl , fonteinen , tierlantijnen, marmer , veel krulwerk.

Jan en ik kregen de tuinkamer .

Heel luxe met jacuzzi in de kamer .

Met de groep uit eten geweest daarna nog over het levendige plein gelopen en heerlijk de jacuzzi in .

1. Liesbeth:
    Was weer boeiend.
  2. Cobi van der Sar:
    Wordt vervolgd.
  3. Els.:
    21 september 2023
    Een bijzondere manier van varkens vast houden op de markt. Het is een enorme markt. Op de foto te zien is het hotel super de luxe. Deftig. Na een mooie dag heerlijk inde Jacuzzi. Liefs en een pootje van Swiebertje