17-9-2023 Cuenca  meren trail.

17 september 2023 - Cuenca, Ecuador

17-9-2023 Cuenca  meren trail.

Wakkere nacht gehad, 07.00 uur aan het ontbijt in een rijk versierde eetzaal.

Warm aangekleed, wandelstokken mee en de bus in. Gids werd opgepikt.Het is veplicht om een plaatselijke gids in te huren.

Je kon kiezen voor de lange tocht of de korte , wij kozen voor de korte omdat het laatste deel meer voor de sportiviteit zou gaan ipv fotos maken en genieten van de omgeving.

Het was een mooie tocht, prachtige meren  bergen  bomen ed gezien,idd ging de plaatselijke gids in een moordend tempo door. Gelukkig bleef Mark onze reisleider bij ons en hij wist erg veel te vertellen over de omgeving ed.

Op weg naar het hotel gestopt voor een lunch al waar een heerlijke gefrituurde forel genuttigd werd met verse jus, zalig.

Later nog door de stad gelopen en ijs gegeten, gekocht in de befaamde ijssalon aldaar op het plein.

We zagen daar een boos jongetje met een bloedgang bij zijn moeder en oma wegrennen , gelukkig was moeder net op tijd om hem voor de drukke straat weg te trekken. Kind schreeuwen, kreeg een flinke tik voor zijn billen van oma en werd toegesproken maar hij bleef gillen , oma tilde hem op en liep naar ons toe en wij maakten daaruit op dat ze zoiets zei van ;als je niet luistert geef ik je aan die mensen mee, wij strekten beiden onze armen uit ha ha vond ie niet zo leuk.

Met zn allen gegeten bij Global Sophia.

Wat een drama , er was van te voren gereserveerd. Alles wat mis kon gaan ging mis, het eten kwam steeds bij de verkeerde mensen,de drankjes kwamen na het eten,afrekenen was een crime alles duurde maar en duurde maar. Mark had nog wel even een stevig gesprek met de uitbater.

Wij taaiden af en deden nog een drankje in het hotel .

1. Els.:
    22 september 2023
    Een goede keus. De kortere roeten. Meer ontspannen dan die lange tocht. Het is daar erg mooi leuk. Wat zal dat kindje geschrokken zijn. Heel veel plezier liefs en een pootje van Swiebertje
  2. Wiljo Oosterom:
    26 september 2023
    leuke beschrijving ik voelde me echt mee gaan op de tocht!!
    Dik genieten.
    en mooie kiekjes!!