18-9-2023 Cuenca Panama hoedenfabriek.

18 september 2023 - Cuenca, Ecuador

18-9-2023 Cuenca Panama hoedenfabriek.

Wij zijn in de ochtend naar de orginele panamahoeden fabriek geweest,

Hier werd de fabricage uitgelegd en ook waarom de Panama hoed deze naam heeft , Deze hoeden komen oorspronkelijk hier uit  Ecuador, vandaan.

De Amerikaanse president kreeg of krijgt altijd een hele  speciale mooie Panamahoed  heel goed voor de reclame.

Om bij de uitgang te komen moest  je door de winkel. In die winkel kon je hoeden kopen in allerlei prijsklassen, tja dan is de verleiding groot en  jawel, Joke heeft een originele panamahoed.

Verders door de stad gebanjerd en op een rooftop de lunch gebruikt.

Met een aantal reizigers de toeristen bus gepakt door de stad, achteraf geen aanrader, er was niet veel te zien.

Naar een supermercado gegaan om een lunch te kopen voor de volgende dag. Het was helemaal geen supermarkt maar een overdekte markt met vis,fruit en vooral  varkensvlees, de varkens lagen gerookt en al languit op de toonbanken.

In de avond alvast het afscheid van Mark en Marco( de buschauffeur) genomen tijdens een diner.

Jan was al niet top fit en taaide al snel  af.

Ik volgde wat later .

Tot mijn schrik werd ik om 1.30 wakker en niet lekker pffff  darmproblemen en wat koortsig.

Stil blijven liggen tot 5.30.

6.00 ontbijt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kirsten:
    Klote dat ziek zijn
  2. Cobi van der Sar:
    Beterschap voor allebei.
  3. Els.:
    23 september 2023
    Wat naar echt vervelend. Hopen dat jullie snel opknappen Het was een heerlijk terras op dat dak Mooi uitzicht en leuke hoedjes. Liefs en een pootje van Swiebertje
  4. Joke Balkenende:
    24 september 2023