19-9-2023 Mangrove boottocht Cuenca-Guayaquil

19 september 2023 - Guayaquil, Ecuador

19-9-2023

Ik was niet de enige die zich niet lekker voelde,ws toch iets opgelopen via het eten.

Na twee bananen hield ik het ontbijt voor gezien. Jan at ook niet veel.

Vandaag stond er een mangrove boottocht van een uurtje of 1.5 op het programma plus een wandeling van een uur. Er was geen alternatief omdat we met de bus naar  Guayaquil moeten, het laatste hotel op het vasteland.

Dus hoppekee in de bus naar t dorpje waar de jeeps voor ons klaar stonden.

Hobbeldebobbel naar de steile steiger

De boottocht duurde wel 3 uur,de dorpsgids wilde ons perse het laatste stuk van de rivier laten zien omdat daar veel vogels zaten  hartstikke lief natuurlijk .Veel muggen en de houten bankjes in de boot zorgden voor een hoop ongemak , ik heb bijna niets van de vogels gezien, zat alleen maar dubbel pfff . Oja, ik zag wel reigers en een paar leguanen, de wandeling die daarop volgde had ik gecanceld en ik mocht in de bus liggen, daar op de anderen wachten.

Jan voelde zich ook niet lekker en bleef bij mij in de bus.

Naast de parkeerplek was een uitspanning met toilet  gesitueerd heel prettig.

Aangekomen in t hotel,hebben we de koffer herpakt,we mogen nl hetgeen we niet nodig hebben op de eilanden hier achterlaten. Op de terugweg komen we nl terug in ditzelfde hotel. De avondmaaltijd hielden we voor gezien.

1. Els.:
    24 september 2023
    Wat vervelend Sneu dat jullie weinig gezien hebben Het valt niet mee als je niet lekker bent. Heel veel beterschap. Op de vorige foto dat je op de boot zit kon je het al zien ja in elkaar gedoken. Liefs en een pootje van Swiebertje