20-9-2023 Guayaquil-Galapolos Eiland Cristobal

20 september 2023 - San Cristóbal, Ecuador

20-9-2023 Guayaquil-Galapagos Eiland Cristobal.

We leken redelijk fit uit bed te komen en zaten om 7.30 uur aan het ontbijt.

Mark ging met ons mee in de bus naar het vliegtuig om ons te helpen met het inchecken, er waren nl wat foutjes gemaakt met namen en tickets.

Onderweg vertelde Mark het een en ander wat ons te wachten stond op de Galapagos eilanden en dat we onze hoge verwachtingen bij moesten stellen. Hij dacht dat we 1 gids zouden krijgen en geen 2 omdat we met 16 man zijn. Ook dat de prijzen op de eilanden een stuk hoger liggen. Mark vertelde ook dat wanneer je wilde snorkelen je net zo goed een taxi naar  Playa Loberia kon nemen en daar  de zee in kon gaan( gratis) om te snorkelen ipv een excursie te nemen.

Mark nam pas afscheid toen we echt door de douane waren. Top gozer, hij heeft ons bijzonder veel laten zien en regelde alles top.

In het vliegtuig zaten we allen bij elkaar en na 1,5 uur landde het vliegtuig op het eiland Cristobal. Wij voor de gein allen klappen bij de landing was wel grappig.

Aangekomen stond Asuenda onze gids voor de komende dagen ons op te wachten en reden we naar hotel Blanca Arena. Helaas kwam er nog een gids bij; Martin O.We kregen 20 minuten om ons te installeren daarna verzamelen bij de receptie.

We reden met een bus naar de boulevard alwaar we ongeveer een uurtje kregen om te eten.

om ons daarna te melden bij het ontmoetingspunt. Hier viel ons de naam van een cactus erg op.

Megasperma, hilarisch.

De bus bracht ons naar het Darwin centrum alwaar we info kregen over de eilanden en de dieren plus het verhaal van de bewoners,

Je liep door het gebouw heen naar buiten en maakte een wandeling over een pad gemaakt van lava. Onderwijl zagen we wat vogeltjes en een hagedis er werd het een en ander over de natuur vertelt, overal groeiden zgn heilige bomen wanneer je de takken breekt ruik je een wierooklucht vandaar ook de naam heilige bomen. Normaal gesproken dien je voor de geur de takjes te verbranden maar bij deze die hier groeien dus niet.

We vervolgden in de warmte de lava weg tot we bij een inham van de zee kwamen waar zeeleeuwen op de kant en in het water lagen. Hier zijn we te water gegaan en hebben wat gesnorkeld gewoon tussen die beesten in. Erg grappig.

Na het zwemmen was er geen bus en liepen we in ongeveer 50 min naar het hotel, nogal vervelend  dat we moesten lopen.

Wij zijn nog steeds niet lekker nu lijkt ik wel een neusbijholte ontsteking te krijgen bah.

De gids Martin wekte direct al aversie bij mij op, hij kijkt je niet aan en spreekt een irritant koeterwaals  Engels met een zeer slechte uitspraak pfff als dat maar goed gaat.

Ook deze avond sloegen we de maaltijd over, toch nog steeds niet lekker .

1. Liesbeth:
    25 september 2023
    Wat vervelend,die gezondheidsklachten.Hou je taai hoor!
  2. Els.:
    26 september 2023
    Ja. Hopen dat de holte ontsteking niet doorzet Zo te zien is het een drukke dag geweest wel een mooie dag. Vreemde Mannen die gidsen. Prachtige foto s. Liefs en een pootje van Swiebertje