21-9-2023 Snorkelen Playa loberia.

21 september 2023 - San Cristóbal, Venezuela

21-9-2023 Snorkelen Playa loberia.

We hoefden niet vroeg op omdat we geen excursie hadden geboekt.

Het ontbijt was zeer karig, bestond uit 1 geroosterde boterham, 1 piepklein plakje kaas en een klein plakje ham, 3 stukjes ananas en 4 stukjes papaya.

en wat scrambled egg.

Met 2 taxi's naar Lobelia beach gegaan, helaas motregende het, maar het was niet koud. Er waren ondanks de regen toch nog wat mensen op het strand tezamen met een aantal zeeleeuwen die onverstoorbaar bleven liggen,die zeeleeuwen dan.

Het snorkelen was geweldig,best veel vissen gezien,een grote Nemo en Doria s en jawel ...een kudde schildpadden op de grond en zwemmende onderwater.

Hartstikke gaaf maar zo jammer dat de zon het af liet weten de temperatuur was wel prima . Op de  wandeling terug liep er tot onze vreugde een best grote leguaan over het wandelpad.

Lekker geluncht op de boulevard en op tijd terug voor het Djoser programma welke om 15.00 uur zou starten.

De irritante gids Martin kwam minstens een kwartier later dan afgesproken.

uiteindelijk 15.30 reed de bus weg op weg naar de highlands.

Helaas was het wat mistig dus besloot hij om eerst een wandeling te maken bij het schildpadden fokcentrum. Op zich wel aardig maar het duurde erg lang en als je er 5 gezien hebt dan weet je het wel.

Enfin schildpadden nesten gezien en ook de vinkjes die de schilpadden schoonpikken.De schildpadden worden bijgevoerd zodat ze in een goede conditie zijn om eieren te leggen.De temperatuur bepaald het geslacht van de schildpaddn. bij een wat warmere temp worden het dames en bij een kouder temp worden het mannetjes. Vrouwtjes worden pas na 25 jaar vruchtbaar en hebben een korte kromme staart, mannetjes hebben 2 staarten.

Op de terugweg was er een miscommunicatie, de gids wilde naar een strand om foto's te nemen ivm met het mistige weer maar wij begrepen dat hij ons daarna het kratermeer wilde laten zien,wij besloten het strand te skippen en naar het meer te gaan ivm de tijd en het uitzicht, het werd al donker .

We hoefden maar 500 meter te lopen , nou dat was wel 500 meter meer,heel veel natte  traptreden omhoog en er was niks te zien door de mist.Dit had de gids best kunnen vertellen  hij wilde dus eigenlijk het strand laten zien waar bepaalde vogels hun broedplaats hadden maar dat vertelde hij dus niet …

Minstens een half uur in de bus gereden en dan gaat de gids pas in het hotel het programma voor de volgende ochtend vertellen …We zijn gaan eten in een piepklein restaurantje van een familie,5 tafeltjes met aan 1 tafeltje het eigen gezin. Het drinken voor ons werd verderop uit de supermarkt gehaald. lekker gegeten en met de taxi terug.

1. Els.:
    26 september 2023
    Het is geen handige gids. En wat zitten er veel mensen in het vliegtuig zeg. Op de foto ook een schitterend klein vogeltje dat er mensen in het slachthuis mogen. Of is dat de markt liefs een pootje van Swiebertje
  2. Jan en joke:
    28 september 2023
    Das gewoon de markt
  3. Els.:
    28 september 2023
    Heel appart. Alles hangt daar en koppen liggen daar