22-9-2022 Pahn Rang  Qui Nohn

22 september 2022 - Quy Nhơn, Vietnam

22-9-2022 Pahn Rang  Qui Nohn.

Ook vandaag weer een lange bus reis.

De koffers moesten om 07.00 uur klaar staan om ingeladen te worden.

Na wat foto momentjes op het strand bij schommel en vingers de bus in.

De eerste stop was bij een temoel complexje Po Klong Garai torens .

Deze stammen uit de tijd van het Sawa volk. Deze tempels vindt je door heel Vietnam en kun je vergelijken ,et het mysterie van het inca en Maya gebeuren.

Ook het Sawa volk is weggevaagd.

Er zijn verschillende theorien over de bouw van deze tempels.

Een theorie is dat ze een mal gemaakt hebben en daar om heen de stenen opgestapeld hebben en daarover heen hout of stro gelegd hebben, dit aangestoken en door eensoort van slow cooking van ongeveer een maand het geheel gebakken hebben.

Na de foto sessie aldaar lunchten we aan een mooi strandje. Onze gids had in overleg met ons wederom een mix van eten besteld , dat is het snelst en het handigst  ook nu weer prima.

Vervolgens door naar Qui Nohn.

Onderweg vertelde de gids dat er hier in een grote baai onderzeeboten liggen van verschillende nationaliteiten en dat door de verdamping van water uit de zee een soort zoutschild in de lucht hangt welke ondoordringbaar is voor sateliet foto s ed dus een gewilde plek voor strategisch oorlogsgebeuren

Langs de route viskwekerijen , rijstvelden en water buffels gezien .

De lucht werd donkerder en het begon toch te hozen voor ons niet  normaal., je zag scooters stoppen om regenjasjes aan te trekken.

Het water stond in no time tot  halverwegen de wielen. Even voor vijven kwamen we aan bij t hotel en renden naar binnen natuurlijk ik als laatste, bij de bus stond een man met een plu en ik dacht dat hij mij droog ove zou brengen , mooi niet deze was voor de chauffeur hi hi.

Bijzonder sjiek hotel bijzonder slecht eten en bediening, airco ging in de nacht uit.

1. Liesbeth:
    25 september 2022
    Dat was weer genieten.
  2. Wiljo Oosterom:
    25 september 2022
    boeiend!! mooi die vingers!!
    groet wiljo
  3. Cobi van der Sar:
    Heel boeiend.
  4. Kirsten:
    Leuk hoor!
    Wij aten veel op straat...heerlijk
  5. Els.:
    26 september 2022
    Wonderlijk om op die manier huizen te. Bouwen. Dat kun je haast niet voorstellen hier word het weer ook steeds slechter. Echt herfst.
  6. Els.:
    Heel veel plezier. Lekker genieten