21- 9-2022 Phan Rang Snorkelen

21 september 2022 - Phan Rang-Tháp Chàm, Vietnam

21- 9-2022 Snorkelen.

Vandaag 08.00 uur aan het ontbijt , ook het ontbijt was niet best te noemen.

handoek gehuurd bij de receptie en hobbelen naar de bus.

Houng had boodschappen gedaan. Slurp voor onderweg .Hij ging een coctail maken vertelde hij in de bus.

Het was maar 1 uurtje rijden.

We stapten uit en liepen naar een restaurantje en vandaar uit direct naar de boot.

Onderweg was Houng druk met het snijden van fruit en mixen van een coctail; seven up, watermeloen,sinaasappel,appel en een soort van rum.

De boot vaarde naar een rotspartij alwaar we vogelnestjes konden spotten. Deze vogelnestjes worden duur verkocht om op te eten , men denkt dat dat super gezond is .

Het is wel heel duur, dit omdat ze niet makkelijk te oogsten zijn.

Bah.

Wel een mooi foto moment.

De coctail was gemixed en werd uitgedeeld mmm yammie deze ga k thuis ook maken de boot vaarde verder naar een baai en de snorkels werden uitgedeeld .

Super mooi onder water , koraal in kleuren en van die beestjes die zich snel terugtrokken wanneer je met je hand dichtbij kwam .

Ik bleef wat hangen boven zo n stukje, prachtig om te zien.

Helaas ook hier weer vuilnis tussen het koraal.

Hierna nog n coctailtje en weer terug naar de kade.

Op de kade aangekomen ontdekte Jan dat er nogal wat zand in zijn broek was blijven zitten hi hi.

Tijdens het uittrekken van de broek wat op zich al hilarisch was viel hij langzaam om ha ha .

Het broekje werd uitgespoeld in een kommetjes boot .

De wat verlate lunch werd gebruikt in het kleine restaurantje van aankomst .

Onderweg naar het resort maakten we een tussenstop bij een wijngaard

Wij stootte ons hoofd aan de druiven trossen namen plaats op kleine krukjes om te proeven. WIJN? het leek meer op pruimen likeur.

Wat erg grappig was waren de soortvan verhoogde slippers die de plukkers dragen om bij de druiven te kunnen komen.

Flesje gekocht en naar de bus. Bij de uitgang van het veldje had ik nog even een momentje met het wijnboertje die achter het tafeltje zat, bijzonder aardige mensen.

Terug bij het resort een bakkie koffie voor ons huisje genuttigd en daarna nog even in zee geplonst met een paar medereizigsters erg leuk weer .

We wilden niet te laat eten dus tegen zessen gingen we op zoek naar een uitspanning. Huong had pizzerie Na poli aangeraden maar omdat daar niemand zat zijn we doorgelopen langs de straat en  vlakbij het strand vonden een eettent die ons wel wat leek zo met allemaal locals .

We probeerden met handen en voeten uit te leggen wat we wilde eten, hadden voor mij al wat bedacht , jan ging voor de vis, een hele mooie die in een teiltje zwom hij was wel wat groot dus dachten we; dan eten we hem met zn tweeen op , helaas ging dit niet op de dame begreep er niks van en ging de vis wegen, prijs pr kg ???? ze rekende ook nog een paar nullen te veel toen we wegliepen gingen er wat nullen af …. glimlachend namen we afscheid en liepen door naar Na poli alwaar ze ons goed begrepen en we heerlijk gegeten hebben,

lekkere blauwe kaas saus .

Net toen wij uitgegeten waren kwamen onze medereizigers aan in hetzelfde restaurantje.

Terug gegaan naar ons huisje en op tijd te bed gegaan.

1. Delia:
    25 september 2022
    leuk om te zien dat je zo van deze reis geniet!
  2. Els.:
    26 september 2022
    Onder water zal wel heel mooi zijn. Met eten mag je dan een levende vis uitzoeken om op te eten? Maar dan moet hij toch eerst geslacht worden? Braden en een lekker sausje
  3. Miram:
    27 september 2022
    Heerlijk je verhalen, ik waan me even weg van hier ...