22-9-2023 Cristobald -Floriana

22 september 2023 - Isabela, Galapagos Eil, Ecuador

22-9-2023 Cristobald -Floriana.

Deze dag sond het eiland Floriana en het eiland Isabela op het programma.

Mark de vorige gids had ons wat voorbereid en ons meegenomen naar een apotheek om tabletjes tegen reisziekte te kopen Anoutin hij vertelde er bij dat we deze pillen ongeveer een kwartier voor de boottocht begon in moesten nemen omdat de zee best ruw is.

Super gids,die Mark hij heeft ons goed voorbereid op het eilanden gebeuren iets wathij niet hoefde te doen.

Enfin wij stonden op tijd klaar bij de receptie 06.10 .. de gids niet dus de start was wat later zucht.

Bij de haven aangekomen vertelde gids martin O in het koeterwaals dat we door een soort  van douane moesten. Heel knullig werd de bagage gescand en dooorrrr naar de watertaxie die ons bracht naar een luxe catamaran .

Daar aangekomen moesten de schoenen uit . De zee was ruw. De boot luxe en voorzien van twee twee persoons bedden wat de rest in de eerste instantie niet in de gaten had dus jook en jan deden een beste tuk op een bed .

Het was 3 uur varen en er was toch geen fuck te zien, heerlijk liggen pitten.

Aangekomen op het eiland Floriana lagen er direct een aantal leguanen voor het oprapen (wat natuurlijk niet letterlijk bedoeld is )

We werden naar een winkeltje geloodst om te wachen op de chiva.

Je kon er drinken kopen maar men had dan geen wisselgeld terug..ja ja.

Enfin we klommen in de chiva s en reden langs een eetgelegenheid alwaar gestopt werd en de gids riep alleen maar  kip of vis ??? Toch maar wat uitleg gevraagd de bedoeling was.

Bleek dat we op de terugweg daar  gingen  eten en werd er alvast besteld ivm de  grote groep.en weer door naar een schildpadden gebeuren, deze keer een iets makkelijkere wandeling en nog meer uitleg.

Maar hier kwam ook nog het  erhaal van de verdwenen barones bij.

Deze Duitse barones wilde op dit eiland een soort resort maken voor rijke mensen uit Europa , zij kwam met twee mannen het werd een gedoetje uiteindelijk is zij verdwenen en is haar lichaam nooit meer gevonden zie wikipedia ofzo. Dit hadden we al geezen in het 1 ste Darwin center Verderop liet de gids ons de piraten grot zien. Dat was op zich wel geinig , ook vertelde het enige hondje wat meegekomen was uit europa daar begraven was en dat de er een beeld voor gemaakt was een soort van Bert uit Sesamatraat.

De verblijfplaats van de piraten was erg strategish gekozen men had vanuit die grotten een goed overzicht over het eiland.

Naar de chiva terug gelopen en terug gereden naar het restaurantje .

De gids had gezegd dat we nog naar een strandje zouden gaan voor fotos en eventueel een duik in het water konden nemen daar zou een uur voor ingepland zijn.

Helaas ging dat niet door omdat hij de maaltijd niet eindigde wij zaten te wachten op een signaal van hem wat dus niet kwam.

Toen maar naar de watertaxi en naar de boot alwaar tot onze verbazing een tafel met fruit , koekies, en ice tea voor ons klaar stond.

De catamaran is erg luxe en dat is fijn.

Na het duffen op de boot ingechect in hotel Grand tortuga … leuk plekje in het centrum van Isabella.

Het programma voor de volgende dag werd natuurlijk pas in de lobby van het hotel verteld zucht, je hebt dus de godganse dag tijd op de catamaran en dan op t laatst….

Tonijn gegeten in t vrij stille centrumpje en naar bed.

1. Cobi van der Sar:
    25 september 2023
    Fijn dat jullie weer beter zijn. Nu weer genieten.
  2. Liesbeth:
    26 september 2023