24-9-2023 Isabela -Santa Cruz.

24 september 2023 - Isabela, Ecuador

24-9-2023 Isabela -Santa Cruz.

Koffers ingepakt en in de lobby gezet.

De chiva in en naar een schildpadden fokcentrum gegaan deze schildpadden waren iets groter en we kregen hetzelfde verhaal als de eerste keer dat we zon centrum bezochten, daarna liepen we door de wetlands, een erg mooie omgeving met veel cacteeen,vogeltjes en mangrove bomen. Aan het einde van het pad moest je een  houten brug over welke vol lag met hagedissen die dus geen stap opzij zetten deze beesten voelen zich echt niet bedreigd onwijs geinig om te zien. De chiva stond daar te wachten op ons om ons naar de flamingos te brengen wij dachten dat dat heel ergens anders zou zijn dan bij het dorp, tot onze verbazing was dit niet zo. Wij hadden tijdens onze wandeltocht door dit dorp deze beesten allang al gezien.Enfin toe maar naar de boot te brengen. Met de chiva terug naar het hotel om de koffers op te halen en onze reis te vervolgen naar de haven alwaar de boot ligt die ons naar Santa Cruz gaat brengen. Onze reis pilletjes namen we op tijd in.

De catamaran had tot onze spijt motorpech,we gingen nu met een soort van speedboot waar 3 keer 300 pk motoren achter hing.

We kregen reddingsvesten aangereikt, evenals een lollie, een flesje water en een kotszakje.

De boot klapte op de golven. Na 2 uur kwamen we aan op Santa Cruz.

De koffers werden wederom op een knullige manier door de scan gehaald, het is nl niet geoorloofd om schelpen oid van de eilanden mee te nemen.

Het ziet er hier een stuk toeristischer uit en er wonen veel meer mensen op dit eiland.

Het hotel is best groot,heet Leon Marino en ligt aan de haven.

We kregen tijd om te lunchen en rond te kijken. om 14.30 wilden de gidsen ons ontmoeten om naar jawel een schildpadden gedoe en een Darwin centre te gaan.In dit centrum staat het opgezette lijf van George de reuzenschildpad   hij is gestorven in 2012 wat toendertijd wereld niewws was.George werd 106 jaar oud.

Helaas voor de gidsen gingen er maar 5 man heen..gek he. Wij zijn lekker door deze stad heen gelopen, mooie foto's gemaakt van pierewietjes en ook de blauwvoet vogel oftewel de blue footed booby. Geinig want een van onze reisgenoten probeerde steeds deze vogel voor de lens te krijgen wat haar niet lukte .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    Mooie foto's weer!
  2. Kirsten:
    28 september 2023
    Helemaal beter weer allebei?
  3. Jan en joke:
    Gelukkig wel pff en 3 kg lichter
  4. Kirsten:
    28 september 2023
    Kan je nog extra souvenir mee nemen😁
  5. Els.:
    28 september 2023
    Al die hagedissen op die brug een mooi gezicht heerlijk in de zon. En ja. Ik weet nog wel dat er een enorme schildpad was overleden die was heel oud misschien was dat wel George. Met de speedboot zal best heel spannend zijn geweest liefs en een pootje van Swiebertje
  6. Jan en joke:
    29 september 2023
    Dat was idd George
  7. Hanneke Snijders:
    29 september 2023
    Ik geniet van de verhalen en de foto's! Xxxx