25-9-2023 Santa Cruz -Balta- vlucht naar Guayaquil.

25 september 2023 - Guayaquil, Ecuador

25-9-2023 Santa Cruz -Balta- vlucht naar Guayaquil.

Top nacht gehad heerlijk geslapen.

Ontbijt pff ei ei ei blehhh  met aangelengt sapje wat door moet gaan voor sinaasappelsap.In de bus vertelde Asuenda dat gids Martin wegens darmproblemen zich afgemeld had, er steeg nog net geen gejuich op, oei was wel erg duidelijk dat we hem echt niet moesten. Nu ging Charles mee, vriendelijke blije man.

Tijdens de busrit wees Asuenda ons erop dat er overal in het weiland langs de weg,  grote schildpadden te zien waren meestal bij koeien in de buurt dit omdat de vogels die de insecten  van de koeienruggen eten  ook de nekken schoon pikken van de schildpadden. En zowaar overal schildpadden te zien en vrij in de natuur,de bus stopte zelfs voor fotomomenten en Charles lette op het verkeer. Top

Asuenda vertelde veel meer nu Martin er niet bij was, ze keek ook veel blijer.

Vlakbij de haven aangekomen vertelde Asuenda luid en duidelijk dat we

we bijelkaar moesten blijven zodat we op dezelfde ferry terechtkwamen. De zon scheen heerlijk.De ferry werd vol gepropt met mensen.

Na 15 min varen op een rustige zee kwamen we aan op Balta.

We werden verwelkomt door een blauwvoet booby op een rots en door erg veel vogels en hier en daar een leguaan. Met zn allen in een lijnbus met stoelen in de ikea kleuren ,erg grappig en doorrr naar het vluchthaventje. Asuenda en Charles bleven bij ons tot we door de douane waren.

De souveniers die je in de winkeltjes aldaar kunt kopen zijn belacheljk duur beetje dom want dan koopt niemand iets.

In Guayquil werden we opgewacht door Gose en Gina onze laatste begeleiders van de reis, prima gasten.

Gose bleef op ons verzoek, om na het ichecquen in het hotel, het Uniparkhotel,ons te loodsen naar het kabelbaantje welke Mark ons had aangeraden.

Charles was er zelf nog nooit ingeweest. De kabelbaan gaat over  de Babahayo rivier naar de andere kant (sloppenwijken) van de stad.

Charles waarschuwde ons om goed op te letten op onze spullen en dure cameras gezien toeristen een grote kans maken om beroofd te worden. Zelf denk ik dat ze elk risico willen vermijden en het overdag waar veel mensen zijn wel meevalt wij voelden ons in elk geval niet onveilig , op elke hoek zie je agenten staan. En ook voor elke winkeldeur staan beveiligers.

We zijn voor 0.70 dollar cent heen en weer gegaan over het water en hadden een mooi overzicht.

Na dit moois te hebben aanschouwd zijn we onze camera gaan halen en op eigen gelegenheid de kerk gaan bekijken en naar het leguanen parkje gegaan tegenover het hotel.

De leguanen lopen vrij in het parkje en worden daar bijgevoerd met sla ed.

Er staan heel mooi gevormde bomen in het parkje, vol met leguanen, prachtig om te zien.

De maaltijd werd met allen genuttigd in het hotel restaurant  Na wat alcoholish genot en veel te veel eten togen wij naar ons verblijf voor een nacht.

Helaas kwam er in de nacht een een vuilniswagen met veel geraas langs om de boel op te halen en werden de ramen rond de klok van 02.00 uur schoon gespoten zucht.

1. Els.:
    30 september 2023
    Heel bijzonder om al deze beesten in het wild te. Ramen lappen midden in de nacht hahaha. In Nederland gaat dat echt niet lukken liefs en een pootje van Swiebertje