26-09-2023 Guayaquil- Amsterdam.

26 september 2023 - Guayaquil, Ecuador

26-09-2023 Guayaquil- Amsterdam.

Djoser had als cadeautje, omdat we een dag langer moesten blijven een excursie dolfijnen spotten op het programma gezet. Gose ging met ons mee.

Betekende wel dat we om 6.30 uur aan het ontbijt zaten en met de bus om 7.10 vertrokken richting El Moro.

Het zou een uurtje rijden zijn jaaa met de auto, met de bus 45 min langer.

Gose deed dit ook voor de eerste keer en dacht dat we ook nog wel even konden zwemmen jippie.

Het dorpje oogde erg armoedig en het stonk er verschrikkelijk naar rotte eieren. In het hok waar we zwemvesten aangereikt kregen konden we gelukkig nog naar een soort van toilet,doortrekken ging niet enfin het lichaamsvocht moest er wel uit. Het was eb en de meeste boten lagen boven water op de klei.

De bankjes in ons bootje had deze keer gelukkig wel rugleuningen, heel fijn.

Mooie boottocht langs mangroven waar heel veel,voornamelijk pelikanen, te zien waren.

We voeren nog geen 15 min. toen de motor het opgaf er zat een visnet ingedraaid maar het werd snel verholpen.

Een minuut of 15 verder voeren we de zee op en zagen aardig wat dolfijnen zwemmen tot onze spijt sprongen ze niet uit het water het was voor hen lunch tijd wat betekend dat ze vissen vangen onder water.

Het min of meer beloofde zwemkwartier ging helaas niet door maar gezien de stank en de stand van het water bij het dorpje kon ik er goed mee dealen.

13.30uur  terug in het hotel.

Djoser had geregeld dat we tot 1500 uur gebruik mochten maken van onze kamers, wat erg fijn was.

jan en ik zijn gaan lunchen verderop in de straat.

Zeer op tijd opgehaald met de bus naar de vluchthaven om daar een paar uur te lanterfanten.

Nog een lekker cocktailtje en een biertje genuttigd met onze medereizigers

Afrekenen was weer moeilijk ipv de rekening kwam het mannetje met een blad waarop hetgeen stond wat we al gehad hadden en dat terwijl ik het 3 keer en op schrift uitgelegd had en hij zei dat hij het begreep.Het cocktailtje maakte veel goed. De prijzen zijn hier exorbitant hoog.

Nog door de parfumerie winkel gelopen en een lekker luchtje opgespoten voor het boarden.

18.51 take off.

1. Cobi van der Sar:
    30 september 2023
    Bedankt voor je gezellige verhalen. Ik heb weer genoten. Tot gauw.
  2. Miram:
    30 september 2023
    Wat heerlijk om mij af en toe dankzij jullie foto's in een verre wereld te begeven.
  3. Nel:
    Het was weer een geweldige belevenis Jan en Joke bedankt
  4. Els.:
    30 september 2023
    Toch nog dolfijnen gezien Ja dankjewel voor de mooie belevenissen en avonturen. Leuk. Liefs en een pootje van Swiebertje
  5. Kirsten:
    1 oktober 2023