6-9-2023 Amsterdam - Quito

6 september 2023 - Quito, Ecuador

6-9-2023 Amsterdam - Quito

Alreeds om 04.00 uur wakker maar goed geslapen dat dan weer wel.

Zusje stond op tijd voor haar huis te wachten en om 6.30 arriveerden we al op de haven, het inchecken ed ging razend snel.

TIjdens ons ontbijt sloeg even de paniek toe of Jan zijn toilettas wel in de koffer zat. Gelukkig kreeg hij een helder moment na de yoghurt en wist hij het weer, pff bijna op niks af een scheerapparaat gekocht .best vroeg 04.00 uur.

Het vliegschip vertrok om 10.30.

Wat fijn was dat we extra beenruimte hadden gehuurd dat scheelt toch in het zitcomfort . 2 films, een concert van Tsjaikovski, dutjes en prima maaltijdjes verder landden we op Quito  wat een hele rustige luchthaven is.

Koffers gevonden en al heel snel hadden we  Mark de Djoser tour begeleider in de peiling.

De groep bestaat uit 16 mensen en de tourleider .

De tourleider is Nederlands en is  een onwijs enthousiaste gast.

Mark onthield direct al onze namen wow.

Hij vertelde dat het een uur rijden was naar ons hotel ,het Ikala Quito hotel.

Zodra we buiten kwamen rook je direct de luchtvervuiling dat is in Nederland och echt anders .

TIjdens het uurtje in de bus kregen we giga veel info en de tip om elke dag een rugzakje mee te nemen met regenkleding en warme kleding omdat je hier geen buienradar of iets hebt gezien dat dit in de bergen niet werkt en je nooit zeker van het weer bent. Voor je eigen veiligheid is het handig een pet te dragen en je voordat je de straat op gaat  in te smeren met zonnebrand. Verder 1.5 liter meer vocht tot je te nemen ivm hoogteziekte.  Nou dat wordt spierballen kweken elke dag.

Mark vroeg ons om om 6.15 ons te verzamelen in de lobby van het hotel om een briefing te doen over de komende dagen. Tijdens de rit zagen we enorme rookwolken en een oranje gloed,man man man wat een lucht. Achteraf hoorden we dat er vaker branden onstaan maar dat deze wel erg groot was.

De info in de avond  duurde tot 20.00 uur Ecuador tijd .

we waren gaarrrrrrr.

Maar het was erg nuttig en Mark is erg eerlijk over de excursies die je kan boeken , super.

Hij had ons van te voren gevraagd om alvast het eten te bestellen in het hotel zodat we na de info direct konden aanschuiven. Men is hier nl niet zo snel.

Dat was een heel goede tip.

Met zn allen gegeten en om 21.00 uur storten we ons onder de lakens pfff

1. Cobi van der Sar:
    Klinkt goed.
  2. Liesbeth:
    9 september 2023
    Fijn,het begin is er.Zo benieuwd naar de volgende avonturen.
  3. Els.:
    9 september 2023
    Leuk dat jullie zo een goede gids hebben die veel verteld. Het is een grote groep reisgezelschap Gezellig Het is hier een soort hitte golfje.