7-9-2023 Quito

7 september 2023 - Quito, Ecuador

7-9-2023 Quito

Prima hotel, erg netjes, goed bed, daar lag het niet aan.

Geslapen als een blok tot ongeveer 02.00 uur maar daarna af en toe een dutje, licht in t hoofd veelvuldig naar toilet , je merkt dus dat je op hoogte bent.

06.00 opgestaan het voelde alsof we kermis gevierd hadden, brak,duf in t hoofd,moe en suf.

Tot 2 keer toe de kluis ontregeld , Mark had ons aangeraden om daar alle waardevolle spullen in te doen en ook om in het donker niet de stad in te gaan omdat men je hier als een wandelende kassa ziet. Door Corona hebben een hoop mensen het hier financieel niet zo best en vervagen normen en waarden.

Enfin om 07.00 zaten we aan een super goed ontbijt en met een paar pcmmetjes knapten we gelukkig op.

07.30 de bus in en naar het foeilelijke aluminium Maria beeld met vleugels op de berg.

Het beeld is ontworpen door Augustin de la Hernan Matorras en neergezet in 1976 ben even kwijt waarom.

Het uitzicht over Quito is geweldig, ondanks de luchtvervuiling kun je echt kilometers ver kijken dit ook omdat het een mooie heldere dag was.

Tijdens deze stadsbezichtiging kregen we uitleg van een plaatselijke gids , het is nl verplicht om een gids in te huren. We begonnen dus bij het beeld en daarna via het oudste straatje van Quito,La Ronda, zijn we de stad ingegaan , pleinen gezien, 4 kerken gezien,  waaronder Compania de Jesus kerk of tewel de gouden kerk van Quito, Plaza de Francisco met de grote kerk en het klooster bekeken en ook nog de toren beklommen. Daarna een cacao proeverij gehad,persoonlijk vindt ik de citroengras chocola het lekkerst.Jan gaat voor de 65 % cacao.

De lekkerste cacao schijnt hier vandaan te komen.Net als met wijn is het weer en de ondergrond behoorlijk van invloed op de cacaoplant. We werden nog even door de winkel gejaagd en vervolgens

zijn we gaan lunchen in een mooi pand met een patio, het eten was super lekker en veel. Beneden kon je likeur snoep kopen wat ik uiteraard gedaan heb. Wij hadden geen zin in de museums en zijn naar het hotel teruggelopen nog even naast het hotel een biertje gedronken en  op advies van Mark gereserveerd voor die avond Het is niet veilig om in als toerist door deze buurt te schooieren .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth:
    10 september 2023
    Het klinkt weer fantastisch.
  2. Aaltje Schouten-Saarloos:
    10 september 2023
    Wat leuk Joke en Jan, en wat grappig dat ik sommige dingen herken in jullie verhaal van 32 jaar geleden. Bijvoorbeeld het uitzicht over Quito bij dat beeld. Ik heb onze vriend Jan ( Juan ) ook geïnformeerd dat jullie in het land zijn. Lali de vrouw van Jan komt echt uit Quito. Wij hebben daar bij de ouders van Lali geslapen. In dat huis woonde ook twee ongetrouwde tantes. Thijs kon toen net kruipenen stal helemaal de show
  3. Els.:
    10 september 2023
    Die cacauw proeverij is vast heel lekker geweest Jullie zien veel Maar proeven ook veel. Heerlijk. Op de foto lijkt dat beeld enorm groot. Ja echt mooi is hij niet. Liefs en een pootje van Swiebertje
  4. Miram:
    10 september 2023
    De lucht is mooier dan het beeld zal ik maar zeggen
    lfs
  5. Ellen:
    10 september 2023
    Wat leuk dat je ons weer zo goed op de hoogte houdt, Joke. Ik dacht van de week al: waar zal de reis dit jaar heen gaan? En het blijkt weer een bijzondere en verre bestemming te zijn. Heel veel reis-, kijk-, eet- en ander plezier. Geniet er lekker van!
  6. Hanneke Snijders:
    Heerlijk weer jongens! Ik geniet mee! X
  7. Wiljo Oosterom:
    13 september 2023
    Dat klinkt als dik genieten!!
    Sommige plaatsen voelen herkenbaar!!
    warme groet uit Edam
    Wiljo