13 september Colca canon bezoek Cruz del condor.

13 september 2018 - Colca Canyon, Peru

13 september Colca canon bezoek Cruz del condor.

Afgelopen nacht met tussen pozen geslapen en wakker geweest, hoofdpijn niet lekker misselijk, je slaapt met je mond open dus ook nog een droge mond, kort ademig door ijle lucht. Het was best koud in de kamer het kacheltje hielp alleen om de kou er wat uit te houden maar verwarmde niet veel. 5.45 ontbijt en na wat pillen en coca thee knapten wij wonderwel gelukkig op pfff , je moet toch acclamatiseren.6.30 kwam de gids ons halen ze had het onwijs koud ze leek wel een Inuit en was geheel ingepakt. Op naar Cruz del condor ,we reden door hooggebergte met terrassen een ingenieus irrigatie systeem ,ravijnen. De Colca canyon is een van de diepste kloven ter wereld, de diepste ligt in China. er leven veel condors en door de thermiek zweven ze langs de rand . De bus stopte bij de uitkijk plaats alwaar er uiteraard ook een toeristen marktje was. Wat de boel altijd weer erg op fleurt met al die kleurige breisels al dan niet van alpaca wol. Bij het plateau stond het al gauw vol met mensen hi hi allemaal te staren naar een zittende condor op afstand die er nog geen zin in had we dachten nog dat ie opgezet  was maar na ongeveer een uurtje vloog hij toch nog weg. En na even zagen we steeds meer condors zweven ,vlakbij, echt gaaf om te zien , er werd dan ook druk gefotografeerd. Het was harstikke zonnig dus konden we onze laagjes kleding afpellen. 9.30 maakten we een trail van ongeveer 50 minuten langs de rand van de kloof en kregen we wat uitleg van de gids. Het was niet zwaar en tijdens het lopen werden we verwend met het mooie uitzicht en rondzwevende condors , machtig. Aan het einde van de trail stond de bus op ons te wachten, de lunch gebruikt in Chevay en daar wat rond gekeken , Jan kocht nog een lot van een meisje in trainingspak ik denk ten goede van de plaatselijke vereniging. Erg grappig. Daarna naar een hot spring geweest, heet water uit de bergen met wat zwavel erin , pina colada aan de rand van het bad, heerlijk vakantie. We zien er weer 10 jaar jonge uit. Wij hadden geen zin in een folklore avond en zijn in het hotel gebleven met een extra dekbedje tegen de kou.

1. Hanneke Snijders:
    17 september 2018
    Niet stoppen hoor! Ik ben verslaafd! Wat een belevenis!! X
  2. Liesbeth:
    17 september 2018
    Neem je een condor voor me mee.Ook leuk voor Plurk.
  3. Cobi van der Sar:
    18 september 2018