20 september Inca trail.

20 september 2018 - Inca Trail Trip/ Cusco, Peru

Voordat we wakker gemaakt werden was ik al naar het wc hokje geweest tja erg schoon is het natuurlijk niet, een hokje van hout met een golfplaat als deur, een losse wc pot op een gat met buiten de deur een regenton om de ellende weg te spoelen, geen licht maar gelukkig had ik gezelschap van een grote sprinkhaan. 5.00 uur werden we gewekt door de dragers met een kop coca thee. We kregen een half uur om te ontbijten en de boel in te pakken. Ontbijt was prima met broodjes ed. De weg door de bergen ging weer in een zeer stijgende lijn pfff voor mij vreselijk, het uitzicht was geweldig mooi maar ik moest goed opletten waar ik mijn voeten neer zette omdat de stenen ongelijk zijn. Jan en A gingen nog steeds als een speer de berg op en neer ,ongelofelijk en oogden fris en fruitig. Ik kon niet meer , had het helemaal gehad en dankzij Jan en M en de rest van het groepje kwam ik voetje voor voetje langs Death woman s pass. Langs het hoogste punt, de tepel berg. Het was fijn om te horen dat B. het net als ik het op had willen geven, als hij terug was gegaan dan was ik mee gegaan en omgekeerd maar nu kon je echt niet meer terug , dit idee zorgde bij mij voor bijna hyper ventilatie en een angstig gevoel in m’n buik ik kon er bijna niet van eten, niet eten was geen optie. Na deze stop met een prachtig uitzicht liep de weg naar beneden en dan denk je dus dat dat gemakkelijk gaat, nou ehe  voor mij wel iets gemakkelijker maar door de enorme ongelijke treden valt dat ook niet mee, de ademhaling werd wel wat beterder. 14.30 kwamen we aan op het kampje no 15. Met op het oog wat beter sanitair maar eigenlijk nog smeriger bah. Hier stond de enige douche wel met koud water dus laat maar. Bij aankomst hadden we direct een verlate lunch ook weer een top maaltijd.  Daarna weer thee met popcorn en zelfgebakken lekkers en ook de avondmaaltijd was weer top., het eten dat wij geserveerd hebben gekregen onderweg was beter en lekkerder dan het eten wat we in de restaurants tot nu toe gegeten hadden.