14-9-2023 Raften

14 september 2023 - Baños, Ecuador

14-9-2023 Raften

Wij konden lekker rustig aan doen omdat we pas om 09.30uur opgehaald zouden worden.We gaan met 5 man raften.het motregende en was wat koud. tja dan heb je er wat minder zin in. Het bureautje zorgde voor een passend wetsuit en waterschoenen.

Was wel hilarisch 1 van ons kreeg een pak 4x  xl de maten stonden met grote letters in het  geel op de achterkant van het pak.

Was wel jammer dat we niet met ons groepje in dezelfde boot zaten.

Er werd gekeken naar de grootte van de persoon. De mannen kwamen met klein grut en een moeder in de boot Jikke en ik met een paar meiden die klein van stuk waren, wij moesten voorin.

We kregen eerst instructies  en een fotomoment op de wal .

Vervolgens droegen we de boot naar het water en stapten in, de instructeur achterin.Er werden nog snel wat commando's geoefend en gaaaannn!

het raften duurde ongeveer 1.45 min en dat is echt zooo onwijs gaaf, golven over de boot en over je heen en maar roeien, tussendoor een foto moment aan de oever .Er is niemand overboord gegaan.

Aan het einde van de tocht droegen we de boot over de rotsen omhoog.Bij een klein uitspanningtje konden we ons in een wctje of achter een muurtje omkleden, Het was geen best muurtje er donderde meteen een steen af toen Jan er tegenaan leunde.

De lunch was bij de tour inbegrepen.

We werden naar een soort van betegelde garage gereden alwaar een vrachtauto geparkeerd stond met een draaiende uitlaat, de uitlaatgassen blies hij naar binnen. het baasje van de het raftgebeuren zorgde er voor dat de auto een paar meter verder ging staan.

De lunch was niet zo geweldig maar enfin.

uiteindelijk geen last van de regen gehad, Eigenlijk was het  perfect weer om te raften.

Rond 1400 uur terug in hotel Monte Silva. De stad doorgewandeld en een enorme muffin met een groot koffiemachine  drank, met enorm veel slagroom genuttigd. Natuurlijk kwam er weer iemand bedelen.

In de avond met de groep gegeten bij Marianne. Lekkere forel en steak en  als toet bananen in rum yammie.

De rode wijn was ook heel goed.

geen zin meer om te kroegen

zzzzzzz

1. Liesbeth:
    18 september 2023
    Wat goed van jullie ,raften.Lijkt me best spannend
  2. Aaltje Schouten-Saarloos:
    18 september 2023
    Wat doen jullie leuke dingen, lekker actief, klinkt goed hoor
  3. Kirsten:
    Ook weer leuk
  4. Cobi van der Sar:
    Spannend.
  5. Els.:
    18 september 2023
    Geweldig om mee te maken. Jullie zijn veel op de rivieren. Na het raften een welverdiende borrel Liefs en een pootje van Swiebertje
  6. Wiljo Oosterom:
    18 september 2023
    Dit is dus nogmaals een echt avontuur.
    Ik heb van je verhaal genoten!!
    En jullie van de tocht!!
    liefs wiljo