13-9-2023 Ecolodge-Banos

13 september 2023 - Baños, Ecuador

13-9-2023 Ecolodge-Banos

Vroeg wakker 04.00 uur, lekker blijven liggen tot 05.30 uur Jan naar de uitkijkpost om de zonsopgang te zien, helaas viel dit tegen. Het ontbijt was weer anders en heel goed.

Vandaag vertrekken we weer,we hoefden de laarzen niet aan.

Het water stond laag en de kano's liepen met regelmaat vast . De voerman stapte steeds uit de kano het water in om ons los te trekken , wij wiebelden heen en weer en dan raakten we weer los. We konden  niet helpen omdat we geen laarzen aan hadden.

Het water staat zo laag wegens klimaatverandering.

08.30 aan wal deze keer geen mens te zien.

We reden best lang met de bus tot aan een schitterende waterval we liepen over twee hangbruggen en over heel veel traptreden naar beneden en puf puf ook wee omhoog. het was er lekker koel.Mark wist een goed restaurant om te lunchen en omdat het hier altijd zeer lang duurt voor het eten op tafel staat had hij alvast   doorgebeld wat we wilden eten .

vlak bij deze uitspanning kon je pinnen tegen een lage commissie, handig dat hij dit weet. Ook  waren apotheken in de straat waar je zonder recept het een en ander kon kopen.

Mark had nog een verrassing aan het einde van de busreis voor ons in petto.

ZIPPEN! Yeahhh  super gaaf wij wilden nog wel een keer . je vliegt aan een kabelbaan naar beneden zooo gaaf.

18.45 uur werden het raften en de andere excursies voor morgen  geregeld .

In de avond kozen wij ervoor om met z'n tweeën te gaan eten .

Dit werd pizza en steak

Wij zien er natuurlijk westers uit dus men bedelt bij ons en

dat terwijl ze er goed gekleed ed uit zien.  Mmm.

1. Elske:
    18 september 2023
    Heb je geen foto van het zippen?
  2. Jan en joke:
    21 september 2023
    Jawel maar nog niet geplaatst
  3. Liesbeth:
    18 september 2023
    Het was weer spannend.Hier is het donderen en bliksemen geblazen.Fraai begin van de week.
  4. Aaltje Schouten-Saarloos:
    18 september 2023
    Banos, kan ik mij ook nog herinneren als een bijzondere plek, ook vrij rustig. Wij zijn ook ergens de jungle in gegaan zonder Thijs ik herinner mij ook zo een hangbrug over een rivier en dat wij een goudzoeker tegen kwamen, met van die schalen. Erg leuk om jullie verhalen van u te horen. Ecuador is echt een land met heel veel, kust bergen, en jungle en veel inheemse volkeren. Merken jullie nog iets van de politieke onrust ? Of verteld Marc daar wat over ?