6 sept Lima –Pisco

6 september 2018 - Pisco, Peru

6 sept Lima –Pisco
5.30 wakker ,best goed geslapen , vandaag op tijd op 7.45 koffers in de bus en 8.00 rijden we weg. Maar 1 koffie stop van 40 min gehad en hop weer door. Onderweg veel zand gezien en ook nog boerderijen met Friese koeien, deze stonden in een soort van omheinde paarden bak. .geen idee wat ze eten alles rondom was zand.Dus waar ze melk van moeten geven is mij duister.  Verder onderweg allemaal nieuwe gebouwtjes met omheiningen gezien waar niemand woont, een beetje raar, net of de dorpjes nog gevuld moeten worden ed .hier en daar zag je wel wat wasgoed hangen maar geen enkel mens te zien..  Om 13.30 heerlijk gegeten in een geheel nieuw restaurant in t zand ergens bij de kust .Ik had een gerecht wat leek op een gebakje, ik liet het bijna terug sturen. Het bestond uit aardappelpuree, kip ,advocado en nog wat, echt lekker.
Enfin langs Pisco naar Park Paracas gereden en aldaar zouden we flamingo’s  zien, geen vogel gezien wel veel zand  en mooie rotsformaties , pelikanen en her en der een verdwaalde meeuw. Hierna nog een stop gemaakt op een uitkijk punt waar een museumpje bij was met het thema vogels ed. daarna op naar het hotel. Waar we in donker aankwamen en de bus geparkeerd werd met een knalletje tegen de zwembad rand. Oepz. Sleutel van de slaapkamer gekregen en na de spullen op de kamer te hebben geplaatst naar de BCS bank om te pinnen. Bij de plaatselijke chinees gegeten erg veel maar wel lekker. Op het plein en in de straten leek het wel of er een feest aan de gang was of iets dergelijks , erg veel mensen gezien in traditionele kledij , hartstikke leuk en ook een wagen met mooie dames erop. Erg geinig. In het hotel aangekomen had ik de ramen dicht gedaan dacht ik….. veel herrie in de nacht , heel vervelend. In de ochtend ontdekte Jan dat ik dus een half raam open had laten staan .. lekker dan.

1. Liesbeth:
    10 september 2018
    Ik geniet van je verhalen!
  2. Els:
    11 september 2018
    Je hebt wel foto's met jou en depelikanen ik had julie wel eens willen horen met die ramen smorgens. Ha ha mopper de mopper. Veel liefs
  3. Els:
    11 september 2018
    Ik zie het al voor me met die ramen. Moper de mopper. Je hebt vast die pelikanen geaaid. Hele leuke foto's. Hartelijke groeten ook van gijs
  4. Joke Balkenende:
    12 september 2018
    Ach dat mopperen viel mee hoor