7 september Pisca Huacachina

7 september 2018 - Huacachina, Peru

7 september Pisca Huacachina.
4.oo uur alweer wakker , we moesten 5.45 uur op 6.00 uur ontbijten en 7.00 uur rijden.
Het ontbijt stelde  dit keer teleur, holle bolletjes brood met jam en een roerei. Van te voren hadden we in overleg besloten om ook naar de plaatselijke visafslag te gaan om daar even rond te kijken bij de locals. Toen we de bus uitstapten meurde het als in Volendam naar dooie vis bah. Na een korte wandeling gingen we een door een deur naar de haven ,  allereerst kwamen we een mooie oude auto tegen met een bijpassende man er in ,verder lag  het er vol met kleurrijke bootjes , prachtig om te zien, ook daken en bootjes vol met hongerige pelikanen,  ook nog pinguïn, heel bijzonder. De reis ging verder naar de opsstapplek voor ons bootreisje naar de ballestas eilanden waar we vogels konden zien en enige zeeleeuwen en de plek waar guano geoogst wordt. Guano is vogel poep en brengt 50 dollar de kilo op voor de export. Het was behoorlijk koud aan boord gelukkig we erop voorbereidt. Het tochtje duurde 2 uur. Het haventje zag er gezellig uit, koffie met een pannenkoek gegeten want het lunchen zou wat later dan normaal plaats vinden. Je kon aldaar ook op de foto met een aantal vrije los lopende pelikanen, erg leuk. Hierna door na de wijn boerderij alwaar we een suffe razendsnelle uitleg kregen over het wijn maak proces en direct in een hoog tempo kregen we het ene drankje na het andere met een hilarisch ritueeltje erbij , en ik pakte een momentje met Geert en Wim om te plagen , de dame van de proeverij vroeg hoelang ik al bij Geert was tja toevallig had ik gehoord dat Geert en Willemien al 53 jaar getrouwd  waren  , ik zei dus 53 jaar ha ha toen pas kwam ze er achter. 13.40 naar hotel voor de lunch. Mooi hotel Oase met zwembad. Jan zei nog Jook we gaan ff ergens anders lunchen, vooruitziende blik… Helaas haalde ik hem over om te blijven het ging zo vreselijk  traag dat we pas om 1600 uur aan de lunch zaten. Puur chagrijnig van de wegtrekkers verlieten we de tafel . om 16.30 stond het transfer klaar bij de balie om te gaan duin buggieen door het zand. Het was onwijs gaaf we stopten tussendoor om te sandboarden ook heel gaaf we  zijn een aantal keren naar beneden gegleden echt super. De zons ondergang gefotografeerd , ook weer prachtig. Terug gekomen bij het hotel nog heel gezellig gezeten, biertjes gedronken.

1. Kwelma:
    10 september 2018
    Lijkt me echt gaaf die buggie.
  2. Cobi van der Sar:
    10 september 2018
    Zo te lezen gaat het helemaal goed met jullie.
  3. Els:
    11 september 2018
    Het lijkt me geweldig om met een noodgang van die diunen vliegen en opde markt of visafslag zie je vasr de meest biezondere vissen. Hartelijke gr. Ook van gijs
  4. Joke Balkenende:
    4 oktober 2018
    Twas ook heel gaaf ik wil nog n keer