30 september Tokio laatste dag.

30 september 2019 - Tokyo, Japan

Het was vandaag onze laatste dag in Tokio en we  hadden niet echt een programma , het enige wat we zeker wilden gaan doen was
naar het digital art museum maar dan laat op de dag het was toch vlak bij ons hotel en tot laat open.
Allereerst zijn we op de trein/metro gesprongen richting de wijk Shinjuku om wat te rond te kijken en daar naar park
Shinjuku Gyoen te gaan. Helaas was deze op maandag dicht. We zijn toen naar het governments building/stadhuis gegaan waar je gratis
naar de 45 ste verdieping mag waar  er een observatorium is en je goed zicht hebt over de stad met goed weer kun je de berg Fuji zien. helaas vandaag niet, maar het was sowieso leuk om te zien en wat ook leuk is bijna geen rij.

IMG_20190930_130456

Vlakbij het gebouw hielden we pauze in een klein parkje, het Shinjuku Chuo park, al dat geloop daar wordt je best moe van.
Onderweg een hoop bijzondere moderne gebouwen gezien aparte ontwerpen en vreselijk hoog.

Na nog wat rondgewandeld te hebben pakten we de trein richting museum.
Het museum ligt bij een enorm winkelcentrum met expostitie hallen dachten we.
 Toevallig werd in 1 van die hallen een mega Toyata city showcase gehoudenmet mooie nieuwe modellen en ontwerpen die niet op de markt zijn.

DSC01347Honda C-HR

je kon er ook een testrit maken door de hal. Wij zij in een klein bioscoopje in een hoek naar binnen gegaan alwaar we ons in race stoeltjes
 lieten zakken , gordels vast en daar gingen we..de stoelen gingen heen en weer, we raceten hard over een circuit en dan weer over een weg in
 Australie een zandweg ws Parijs Dakar, bergen, en dat allemaal in een toyota.  Toen de film afgelopen was zijn we naar buiten gegaan en omdat er een enorme rij bij het loket van het museum  stond kochten we een kaartje on line, entree tijd 17.30 dan konden we eerst nog    even rond kijken.

Het was maar goed dat we al om 17.05 er naar toe liepen want wat bleek? de kaartjes die wij gekocht hadden, on line waren niet voor het gebeuren hier,  maar in een totaal ander gebouw en op een andere plek. We kregen geen geld terug omdat dit een heel andere show betrof.. maar als we heel  snel de trein pakten dan konden we nog op tijd zijn...snel gerend naar het station alwaar Jan voor het poortje zijn pasmo kaartje even kwijt was, trein weg, volgende trein; rennen rennen en ik ben niet zo snel en kan geen twee treedes tegelijk nemen pffff precies op tijd bij het andere gebouw yeahhh ik bedoel maar..de kaartjes waren toch 32 euro per  stuk.

1. Karin:
    7 oktober 2019
    Hahahaha die 🐟🐟
  2. Els.:
    13 oktober 2019
    Apparte sloffen. Heel mooi. Wat goed van jullie dat je nog net naar een ander museum konden rennen. Spannend het is toch gelukt. Wat een gigantisch uitzicht in dat grote gebouw. Schitterend. Veel liefs van ons. Knuffeltje