20-9-2022.Saigon naar Mui-Phan rang

20 september 2022 - Phan Rang-Tháp Chàm, Vietnam

20-9-2022.Saigon naar Mui-Phan rang.

Fris en fruitig de dag begonnen, goed geslapen, het wordt al normaal om de dag met nasi te beginnen, aan koffie begin ik niet meer.

De reis groep is steeds keurig op tijd en dat is heel prettig.

Strak op tijd 8.30 uur vertrokken het werd een lange bus dag met tussen dor gelukkig genoeg stops om even de beentjes te strekken. In de ochtend hadden we een foto moment bij een vissersdorp op een brug. Er lagen wel heel veel ouderwetse blauwe boten. Een bijzonder gezicht. Eigenlijk een beetje triest de boten lagen daar omdat de benzine niet te betalen is .

Er lagen ook van die poliyester kommetjes boten met een doorsnede van ongeveer 1.5 meter daar visten ze mee. In het verleden maakten ze deze van riet .

Twee vissers stonden bij de brug vlakbij onze bus hun visjes in te pakken . Deze visjes gebruiken ze als aas . iK nam mijn kans waar en vroeg of ik op de foto met ze mocht , dat mocht en was bes hilarish hij stonk behoorlijk naar vis brrr.

Na dit intermezzo reden we verder naar de zandduinen van Mui Ne.

Aldaar aangekomen gebruikten we de lunch, noedels rijst en vlees ed  prima eten.

Je kon daar met een quat of met een jeep de duinen over .

Wij kozen voor een quat.

Zooo gaaffff! prachtig uitzicht en af en toe best spannend omdat je niet weet wat er achter het duin komt. Jan reed en er zat wel een mannetje bij ons op dat ding om de boel een beetje bij te sturen want af en toe helden we aardig over naar de zijkanten van een duin.

1keer moesten we uitstappen omdat het ding het niet trok.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar .

De bus reed vervolgens door naar het resort in Phan Rang.

Het ligt aan zee en heeft een zwembad. We werden gestationeerd in leuke huisjes .

Snel omgekleed want ik moest natuurlijk wel even zwemmen in de zee, we werden er op geattendeerd door een bewaker dat het zwembad dicht was en dat het snel donker werd .Het water is hier niet blauw maar wel zalig warm.

In het restaurant kwamen we bij elkaar om te overleggen wat we de volgende dag gingen doen. 3 opties, 1 luieren op het resort 2 naar een pottenbakkers dorp met workshop of snorkelen.

wij kozen met een meerderheid om te gaan snorkelen.

Omdat het donker was en de lucht nogal dreigend besloten we om in dit restaurant te gaan eten, Het licht viel steeds uit , de bediening knikte ja maar begreep niets van de bestellingen het eten was verschrikkelijk slecht en de afrekening duurde heeeeel lang en verliep nogal chaotish.

morgen om 9 uur verzamelen bij de bus.

1. Liesbeth:
    24 september 2022
    Leuk hoor,al die avonturen
  2. Kirsten:
    24 september 2022
    Zo gaaf op quad rijden
    En erg prettig dat de groep op tijd is etc
  3. Els.:
    3 oktober 2022
    Lekker snorkelen. Een goede keuze. Het is vast heel mooi onderwater. Vreemde vissen. En ja quad rijden in de heuvels. Leuk. Een knuffeltje van ons