19 september Osaka

19 september 2019 - Osaka, Japan

Heerlijk geslapen, prima ontbijt voor het gemak in het hotel. En op weg naar Kasteel Osaka.
Dit was op een loop afstand van 25 minuten dus goed te doen bijna 1 rechte weg bij ons hotel vandaan.
De kasteel tuin is wel aardig, je vindt er bankjes en bomen een grote steen en ook nog een glimmende
tijds capsule. Natuurlijk hebben we het een en ander op camera vastgelegd. Het weer is trouwens prima ongeveer 28 graden.
We kochten een kaartje om het kasteel in te gaan maar vooral om boven op het kasteel het uitzicht te gaan zien want we hadden
al gelezen dat het interieur niks was. De entree was 1200 yen ,5 euro pp. Via een lift en trappen kwamen we boven en konden goed
ver zien. het was wel grappig dat je binnen niet mocht fotograveren er was namelijk ook niks wat je zou willen vereeuwigen. Er is niets
ouds binnen gewoon een nieuw museumpje.
Buiten gekomen zijn we aan de praat geraakt met een wereld reiziger uit Nederland hij was al een paar maanden aan het reizen en kwam net
van Java. dat was wel even leuk.

Van het Osaka kasteel zijn we naar het Floating Garden Observatory gegaan, het observatorium verbindt de tweeling torens van he Umeda
Sky building van Hara Ushi. Het zicht vanaf de top is prachtig. Wat ook leuk is is dat je in een glazen lift een heel stuk omhoog gaat
en daarna met een roltrap nog hoger en dan een trap op naar buiten, super mooi om te zien. Boven in hangen er fotos van andere hoogste
punten van de aardbol, geinig omdat we er daar een aantal zoals de Machu pitu en Borbobudur met eigen ogen gezien hebben.
Helemaal in de kelder van het gebouw heb je winkeltjes en restaurantjes het lijken oude straatjes, terwijl het boven/ buiten futuristisch is.
Wij hebben daar genoten van een goede lunch.

Het liep al tegen vieren toen we naar de Shinsekai wijk gingen, een leuke wijk met heel veel ouderwetse reklames, druk en gezellig maar
niet zo groot als Dontonbori, In de wijk staat een soort van eiffeltoren, grappig om te zien.
Omdat we wat vermoeid raakten zijn we terug naar het hotel gegaan.
Het hotel heeft een onser boven waar we in de eerste instantie zijn gaan kijken. We kwamen massage stoelen tegen en voor 200 yen pp
hebben we ons een kwartier laten masseren in de stoel het voelde nog goed ook. Mensen met tatoeages mogen niet in de onser dit staat overal vermeldt
en vrouwen en mannen apart, ik ben er toch in gegaan er was verder niemand. Jan was bij de mannen gegaan.
In de avond zijn we naar de Dontobori wijk gegaan om te eten, eert weer gezocht naar dat straatje; Hozenji Yokocho maar helaas weer niet gevonden. Wel
Het restaurant van gister, de ober herkende ons nog en zwaaide vrolijk.

Jan had ergens gelezen dat restaurant  Misuzno door Michelin aanbevolen werd om okonomiyaki te eten, hier stond een rij waar wij ook maar in zijn
gaan staan en na ongeveer een kwartier konden we aan tafel. Het was een klein restaurant, het eten inderdaad lekker, de bediening niet vrolijk en
dat is dan toch erg jammer. Wij waren trouwens de laatste van die avond die nog naar binnen mochten. Het restaurantje bestaat al sinds 1945.
Na nog even een biertje in een ander tentje taaiden we af naar onze tijdelijke woning; de Dormy in.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els:
    19 september 2019
    Jan is vast met die wereld reiziger aan het praten onder deboom. Mooie en leuke foto s. Het lijkt me erg griezelig om in een glazen lift naar boven te gaan. Als ik er aan denk krijg ik al de kriebels. Wel een belefenis. Mooie avonturen. Veel liefs van ons en een pootje van gijs