24 september Kanazawa Matsumoto

24 september 2019 - Matsumoto, Japan

Nog even heerlijk in bad geweest en rustig aan opgestaan, het ontbijt in het hotel genuttigd en naar de Oyama jinja shrine gelopen.
De poort werd ontworpen door een Nederlandse architect en gebouwd in 1875 het valt meteen op dat dit eeen unie ke poort is met glas
in lood ramen. We gingen er heen met het gevoel van mwa weer een shrine , maar deze was anders en zeker de plaats/tuin er om heen was
de moeite waard.

DSC00804DSC00812DSC00802

Na shrine zijn we naar de vismarkt, de Omicha market, gelopen dat was niet zo ver. De markt was best groot en er lagen allerlei vissen zeer hygienish
verpakt en onder glas daar kan men in Nederland nog een puntje aan zuigen. de verkopers dragen handschoenen en pakken de vis op
met tangen. Wat dan wel weer zielig is, is dat er ook levend spul bij zit .. verder zie je dat men hier dol is op inktvis brrrr, van
die stukken met zuignappen erop.

Vervolgens zijn we naar het Higashiyama Higashi Chaya District gegaan met de bus. We stapten voor de brug uit en kwamen in een wijkje
met houten huizen terecht met wat lampen aan de huizen. Een Japans oud mannetje vroeg of hij een foto mocht nemen van Jan, Jan moest
poseren bij een huisje , later wilde hij met mij op de foto en nog es maar ik vond 1 keer wel genoeg het was een raar vies mannetje
vond ik achteraf. We maakten rechts om keer  want we hadden de idee dat we in de verkeerde wijk zaten, over de brug gelopen zagen we
de wijk die we zochten, Houten huizen met sake brouwerijen ed een mooie oude wijk We zagen ook een aantal Japanners in kledij erg leuk
het lijkt erop datmen deze kleding ook normaal aantrekt, of als men uit gaat ofzo. helaas geen Geisha gezien.

DSC00856DSC00850

Bij de bushalte sprongen we in de verkeerde bus., gelukkig kwamen we hier vrij snel achter en stapten we over in een andere bus die naar
het station ging .Uiteindelijk kostte het ons geen extra tijd en konden we de tein nemen naar Matsumoto alwaar we tegen 1600 uur aan kwamen.
Ook nu weer een hotel vlakbij het station geboekt en in het centrum.
Na even gerelaxed te hebben zijn we de stad in gegaan, het was al te laat om naar het kasteel te gaan.

Tijdens onze rond wandeling kwamen we een vrij lege Ierse Pub tegen met 1 jong ventje achter de bar, het kostte al moeite om bij hem een biertje
te bestellen hij zag ons niet wuiven ed Je kon merken dat hij niet veel ervaring had en alles ging op zn elf en dertigst maar hij had het er druk mee.
Na enige tijd werd het steeds drukker in de pub met allemaal rugby fans, de wereldcup rugby wordt in Japan gehouden en zo te horen was er net een wedstrijd
geweest. Het werd drukker en er kwam een meisje bij in de bediening en het werd steeds drukker , het ventje achter de bar kon het niet bijbenen
dus kwam er opeens nog en kelner bij even later zag ik hem bellen, de hele kroeg liep vol en ja hoor nu kwam er nog een ober bij en deze was iets
ouder dan de rest en stukken sneller het zag er naar uit dat ze dit niet vaak mee maakten. Lachu.

Na een paar biertjes, heiniken en tokio bier zijn we afgetaaid naar ons hotel.

1. Els.:
    25 september 2019
    Het lijkt mewel eng ja al die enge beestjes op de markt de drie japanse dames hebben mooie kleren aan leuk. Veel liefs van ons en een pootje van Gijs