17 september Kyoto- Koyasan

17 september 2019 - Koyasan, Japan

De laatste nacht in het Pocket hotel doorgebracht , de matrasjes zijn zacht en de ondergrond een plank, prima
voor niet al te veel nachten want dat ga je toch voelen.
Even een ontbijt met goede koffie bij Starbucks en door naar de trein.

De reis duurde met een aantal overstappen een uurtje of 4, metro naar Kyoto station, trein naar Nara ,trein naar Oji, trein naar Hashimoto

DSC00328

dan met d trein naar Gokurakibashi van daar af de kabelbaan naar Kyosan bus station en daarna met de bus naar Tommy Guesthouse.
Tussendoor wat drinken en koeken gekocht om de inwendige mens te versterken.

Tommie stond al in de straat te wachten op onze komst, hij loodste ons omhoog naar zijn toko. tijdens de uitleg over de kamer en de beziens-
waardigheden in het dorp zag ik dat er op de bar een aantal klompjes stonden, toevallig had ik gelezen dat men gek is op kleine cadeautjes
uit het buitenland en had ik gele Nijntje klompjes gekocht op schiphol ,om weg te geven dat kwam mooi uit.
Onze bedden liggen op de grond op rieten matten en het zie ter allemaal japans uit  leuk.

We hebben de bus gepakt naar het enorme kerkhof hier waar Daishi de grondlegger van een bepaalde Boedhistische stroming in een mausoleum
ligt, hij heeft hier een tempel gebouwd en nadat hij hier begraven werd is dit een kerkhof geworden met enorme afmetingen ik geloof
2 vierkante km ofzo. Men wil hier kennelijk graag liggen. Bedrijven zoals bijvoorbeeld Nissan hebben hier ook graven voor hun werknemers
dus zelfs na je dood blijf je van het bedrijf... Het Kerkhof is al eeuwen oud en de bomen die er staan zijn mega groot en ook oud
prachtig om te zien, overal staan lantaarns langs de route die in de avond verlicht zijn, je kunt een avond toer boeken. De graven zien
er ook heel mooi en voor ons apart uit met beelden ed. Ook het mousoleum is een aanrader om te gaan bekijken.

IMG_20190917_155047DSC00377

We wandelden wat over het kerkhof en langs wat tempels en besloten om op aanraden van Tommie naar restaurant Makatu te gaan, deze zou om
1800 uur open gaan, we waren wat vroeg dus nog een tempel tuin bekeken , en een koffietje genuttigd bij de Fammilie mart. dat is een supermarkt.
Even na 1800 uur , misschien 5 over, kwamen Tommy met zijn vrouw aanscheuren in hun auto en vertelden ons en nog een stel dat bijna alle restaurants

IMG_20190917_190441

dicht waren maar dat ze een ander restaurant,van vrienden, wisten die wel open was. Hij loodste ons door wat straatjes er heen.
We werden er uiterst vriendelijk geholpen en hebben er heerlijk gegeten en gedronken. Tommy zelf kwam met zijn vrouw daar ook eten.

1. Mick:
    17 september 2019
    Starbucks verkoopt geen goede koffie
  2. Cobi van der Sar:
    Weer genoten.
  3. Liesbeth:
    Kan niet beter.
  4. Kirsten:
    18 september 2019
    Haha ,Mick heeft gelijk, Starfucks ….
  5. Els:
    18 september 2019
    Er is heel veel natuur zo te zien. Zo anders als in holland. En hele vriendelijke mensen julie zien veel. Knuffeltje van ons
  6. Wiljo Oosterom:
    18 september 2019
    Ik hoop dat jullie een foto boek maken van de prachtige foto's en verhalen!!
  7. Joke Balkenende:
    18 september 2019
    Hoezo geen goede koffie? Vaak beter dan het locale bakkie..