26-09-2015 Dali.

26 september 2015

Na het tegen vallende ontbijt, westers maar niet heus, zijn we het stadje ingegaan om fietsen te huren, bij het eerste verhuurbedrijf deed men net of ze ons niet begrepen dit duurde wel een half uur, zeuren over paspoorten en maar druk doen met drie man, wij wezen toch echt gewoon vijf fietsen aan en het bordje over huren, geen idee. Aan de overkant ging dit een stuk sneller en goedkoper en betere fietsen pfff. Al ras zoefden we de straat uit tot ik schakelde en tjak ,alles blokkeerde er was iets afgebroken .Jan reed met twee fietsen terug naar het verhuur bedrijf om de fiets om te ruilen dit kon daar niet maar wel een paar km verder op bij dezelfde keten. De mannen boden aan om te gaan lopen erf aardig maar dat hoefde nu ook weer niet. Ik kreeg een perfecte fiets. We hebben iets van 30 tot 40 km gefietst door de rijstvelden alwaar we langs een stukje land kwamen met allemaal decor stukken, hier kon je fotoreportages maken , we zagen dan ook een bruidspaar vrolijk poseren. We kwamen bij het meer een leuk hotel tegen op een soort van pier waar we wafels en koffie nuttigden. De meiden spraken perfect engels en vroegen nog even na of we wel echt vijf wafels wilden ,zij vonden het best veel. Erg lief. Na dit intermezzo reden we verder door de rijstvelden en door de stad en een drukke markt straat. We kwamen door straten waar de pepers en de rijst op de openbare weg lagen te drogen ,gewoon op heen en weer wegen! We gingen verder ook nog even op zoek naar de pagodes maar die kwamen we niet tegen ,we zagen ze wel in de verte maar zijn lekker op een terras in de Foreigner straat een biertje gaan drinken en terug gegaan naar het hotel. De fietsen moesten om 1900 uur ingeleverd worden dus konden we mooi op de fiets naar de stad en op de terug weg naar een restaurantje voor het diner. Het diner gebruikten we in de hotel straat waar we toevallig de rest van de medereizigers tegen kwamen , heerlijk vegetarisch gegeten terug in het hotel in de lobby de administratie bij gewerkt.

1. Liesbeth:
    30 september 2015
    morgen neemt Irene de voedering van Plurk over,want dan ga ik naar Frankrijk.De jongen maakt het goed en de eierdozen stuk.
    Vel groeten van ons en een dikke zoen
  2. Ellen:
    Hoi Jan en Joke,
    Ik heb net even een paar verhalen van jullie achter elkaar gelezen en de foto's bekijken. Wat een reis, prachtig! En Joke, wat heb je toch een gezellige schrijfstijl. Het is alsof je naast me zit te vertellen ...
    Veel plezier nog,
    Ellen
  3. Els:
    30 september 2015
    Heuvel op heuvel af. 40kilomer fietsen tussen al die rijstvelden. Het lijkt me heel bijzonderen En daarna voldaan aan een biertje na een mooie dag. Moeders els en gijs
  4. Jan en tineke:
    hoi Jan en Joke
    Wat een mooie reisverhalen schrijven jullie, schitterend wat een prachtige reis beleven jullie weer met allerlei dingen erbij een heel andere wereld. Heel veel plezier nog samen
    Jan en TYneke.
  5. Kirsten:
    1 oktober 2015
    Misschien toch ergens een (goeie)fiets verhuur bedrijf beginnen
  6. Lianne:
    2 oktober 2015
    Ik ben jaloers zeg! Fietsen tussen de rijstvelden. Jullie zien weer zoveel moois. Geniet ervan!
  7. Cobi van der Sar:
    2 oktober 2015
    Wederom heerlijk genieten van je verhalen Joke.
    Goede terug reis.
  8. Cobi van der Sar:
    2 oktober 2015
    Wederom heerlijk genieten van je verhalen Joke.
    Goede terug reis.