Dag 4 Tokyio

13 september 2019 - Tokyo, Japan

Rustig aan opgestaan en richting station gegaan om onze J.R.pas te laten activeren voor morgen. We dachten te weten waar we naar toe moesen
 maar helaas stonden we een kwartier in de rij bij het verkeerde ticket bureau, alwaar de ticket dame ons de juiste weg wees naar boven
en naar buiten. Bij het juiste bureau werden we alleraardigst geholpen en werd alles goed uitgelegd; het reserveren van plekken in de trein kon niet
meer, we moeten naar Tokyio station het liefst vroeg in de morgen  omdat de trein daarvandaan vertrekt en we hopen dan dat de plekken waarvoor je niet
 hoeft te reserveren nog vrij zijn. De rit  gaat iets van 2 uur en 40 minuten duren endan is staan niet zo leuk.

Na deze actie zijn we op pad gegaan  naar de hippe wijk Harajuku. Vanuit de metro een enorme lange laan met aan beide zijden
P.C. Hoofdstraat winkels. Veel wandelende mensen. ik denk dat we op een verkeerd tjdstip daar waren, geen hippe of bijzonder
gekleedde mensen gezien.

IMG_20190913_114548

We vonden er niet veel aan en zijn al snel doorgelopen naar het Yoyogi park.
Na de mensen massa is dit een verademing, wat een rust, veel groen en mooie oude bomen het lijkt wel op een sprookjes bos, bij de ingang loop je
onder de Meiji shrine door. Een shrine is een poort en een of ander eerbetoon aan een beroemd type van vroeger.
In het bos staat de Meiji Jingu tempel die hebben we natuurlijk bekeken. Verder lekker rond gewandeld en ook nog in het gras een
rustpauze ingelastN, even Zennnn.

DSC00059

Vervolgens zijn we langs het olympisch station ,in aanbouw voor de spelen van 2020, gelopen.
leuk om te zien hoe ver ze al gevorderd zijn ik bedoel maar ..de plantenbakken zijn alvast gevuld.
De metro weer in gesprongen en naar Tokyio station gereisd om te kijken waar we morgen moeten zijn. Het liep tegen zessen toen we daar
aankwamen, niet te geloven wat een wriemelende mensen massa en niemand botst tegen elkaar aan en iedereen weet waar ie heen moet werkelijk
ongelofelijk, het centraal station van Amsterdam is er echt helemaal niks bij. Wat ook zeer handig is, is dat er overal een toilletten zijn en ook
nog goed te vinden.
Na een rustpauze in ons hotel zijn we op advies van Mick en Romana okonomiyaki gaan eten., het duurde even voor we een restaurant
gevonden hadden, daar deze op de 4 de verdieping zat van een gebouw, hier in Tokyio zitten barren en restaurants vaak boven het straat niveau
Het eten was inderdaad lekker en dit gaan we zeker weer doen nu we weten  hoe het werkt.

IMG_20190913_211611

Je zit aan een tafel met in het midden een kookplaat waar de zogenaamde pannenkoekjes op gebakken worden. Je krijgt een bak waar van alles in zit en
daar maak je de koek van.

1. Agnes Al:
    13 september 2019
    Hoi joke en jan,
    Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gezien in Tokio geeft veel herkenning.
    Heb je al een toilet met muziek of kabbelend beekje gehad Joke.

Groetjes
  2. Joke Balkenende:
    13 september 2019
    Nee Agnes , wel allerlei waterstralen en een warme bril.
  3. Liesbeth:
    14 september 2019
    Wat een vacantie .Ik ben jaloers
  4. Kirsten:
    16 september 2019
    Ja ongelofelijk dat niemand tegen je aan botst in de metro gangen ( en anders is het een andere toerist..)
  5. Wiljo Oosterom:
    16 september 2019
    Fijn zo mee te lezen, met jullie ervaringen, voelt ook als een beetje vakantie!