4-10-2015 Guangzhou- Hongkong.

4 oktober 2015 - Hong Kong Int Airport, China

Peter had na voordat we gingen eten de vorige avond goed en slecht nieuws, we hoefden pas om half acht de bus in dat was het goede nieuws, het slechte nieuws was dat er een tyfoon langs Hongkong zou gaan en het weer daardoor beïnvloed zou  worden, regen en niet zo mooi. Helaas het is niet anders. Voordat we de catamaran boot op gingen werden moesten we door de douane ed ,  voordat we incheckten maakten we een groepsfoto op de trap in de vertrek hal. het weer was rustig en we voeren in twee uur naar Hong Kong. We zouden om 1300 uur aankomen  met de bus en dan direct een excursie gaan doen, er hadden zich best een aantal reizigers aangemeld voor de excursie, we zouden met de bus door en rond Hongkong rijden met een praatje van gids, en Victoria Peak bekijken , de langste roltrappen, een boot tochtje maken en eindigen met de licht show. In Hong kong werden we opgevangen door gids Matthew. Een vervelend  naar oud mannetje met een vervelende stem, hij vertelde dat de excursie vandaag door het weer niet doorging maar dat het morgen wel mogelijk was. Daarna wilde hij wel weten wie er mee zouden gaan , tja dat waren er nog drie…de eerste indruk van deze man was namelijk niet goed. Matthew begeleidde ons naar het hotel, een enorm hotel met wel duizend kamers, het hotel is boven een winkel centrum gevestigd. Het Chinese geld konden we omruilen bij de gids, voor Hong kong dollars., je moet wat dus toch maar gedaan. Beneden het hotel zat een Deli France waar we een echt broodje zonder suiker maar met tonijn en zalm gegeten hebben, goddelijk broodje!  Na dat we hiermee de inwendige mens versterkt hadden zijn we met een paar op pad gegaan naar de Victoria peak ,uiteraard met de metro en niet met de bus., we stonden ongeveer een drie kwartier in de rij voor een kaartje , de rij begon aan de overkant van een weg, als je door geslingerd was op zn Eftelings kreeg je een kaartje mee en mocht je oversteken om daar verder in de rij te staan, hier moest je dan die kaart weer inleveren, na die rij kon je bij de kassa een kaartje kopen en stond je in de volgende rij voor het trammetje naar boven. Het trammetje gaat vrij stijl naar boven en boven aangekomen loop je rustig over roltrappen door, langs winkeltjes ed. boven maakten we mooie fotos ondanks de regen en wat mist. Boven bij de burger king wat gegeten en hop terug de rij in om het trammetje naar beneden te nemen. Bij de tram is het dringen geblazen, hoewel iedereen erin kan is het een geduw en gedrang van jawelste, een oud mannetje dacht onder mijn arm door naar binnen te duiken, helaas voor hem heb ik de laatste maand enige ervaring opgedaan onder andere bij de toiletten, dus dat ging  mooi niet door, hi hi ., en ik veroverde een zit plaatst!  Na deze attractie zij we doorgegaan naar de hoogste roltrappen van China, een maal daar besloten we halver wegen wegens vermoeidheid en het tegenvallende  de oude trappen dat we een terug gingen om een uitspanning te bezoeken voor een verfrissing. Via de loneley planet kwamen we in een engelse pub, er gezellig , waar we biertjes en coctails , rum pony, dronken erg lekker en gezellig. De reis met de metro was wat  langer dan we dachten , en het begon tussen door ook nog harder te regenen  regen poncho aan en weer uit .

1. Els:
    5 oktober 2015
    Hele mooie foto,s gelukkig zijn jullie optijt weg voor de naderende tyfoon. Peter is een goede gids heb ik begrepen. Appart dat je zo lang moet wachten voor dat je in een attractie kan. Of kunt bezichtigen En daarna een welverdiend biertje en een verrukkelijke cocktails moeders els en gijs