2-10-2015 Yang shuo 2

2 oktober 2015 - Yangshuo, China

De kook cursus begon pas om half 10 dus konden we mooi uitslapen, en rustig op staan. Jan en ik kwamen nog net op tijd voor het ontbijt . tijdens het ontbijt kregen we te horen dat de politie langs geweest was , een mede reiziger is een discussie aangegaan over de Dala laima en China ed het fijne weten we er nog  niet van. De kook juf kwam ons ophalen uit de lobby en we togen naar de markt om groenten en vlees te kopen. De markt is overdekt en staat vol met kruiden, en groenten , achterin staat het kleinvee klaar om geslacht te worden en ja ook hoorde je wat honden blaffen. S lands wijs s lands eer denk ik dan maar. Er werd druk geslacht, er hing van alles. De kook juf had ons van te voren gewaarschuwd dat er ook honden op de markt zouden zijn en of we dit dan niet op de foto wilden zetten, China heeft liever niet dat dit bekend wordt omdat wij westerlingen anders tegen honden aan kijken dan zij, tja , Bij aankomst liet  de kook juf liet wat groenten zien en hield er een praatje bij. Na de boodschappen liepen we in ganzenpas naar het kooklokaal boven een restaurant. Het lokaal  stond vol met wok pannen op een gaspit, met daarnaast  olie en kruiden. We moesten na doen wat de juf  deed en de gerechten later zelf op eten , ik moet zeggen het was prima gelukt. Gelukkig kregen we de recepten mee voor thuis, ze zijn niet moeilijk en de ingrediënten kun je gemakkelijk verkrijgen. De middag brachten we door op een terras. In de avond zijn we met een groepje naar een discotheek gegaan dwars door de mensenmassa heen. De muziek dreunde lekker door je hele lijf heen zo loei hard als het was. In het midden van de club n was een klein podiumpje met een paal waar een paar dansers en danseressen aan het bewegen waren. Een van onze medereizigers een man aardig op leeftijd stond direct druk te doen  op de dansvloer en klom ook nog een paar keer in de paal tot grote hilariteit van het publiek. Er trad een zangeres op en daarna een zanger wat eigenlijk best goed klonk, hierna klom er een dame in de paal , ze deed wat oefeningen en hing nog even onderste boven, wat erg knap is volgens ons. Het gedreun werd ons teveel en we togen naar een andere bar, hier waren we eerder geweest en tot ons genoegen trad dezelfde band op die we al eerder beluisterd hadden, we konden zelfs wat nummers herkennen!., toch maar redelijk op tijd afgetaaid . 

Foto’s

2 Reacties

  1. Els:
    4 oktober 2015
    Leuk zo een kook cursus in China Ik ben blij dat jullie geen hond hoefden te leren koken Want dan verstoppen we gijs als jullie komen. Rare beestjes op de markt in de schappen alleen de dode kippen kun je herkennen. Wat zuilen julie gesmuld hebben van al het lekkers. Moeders els en gijs
  2. Kirsten:
    5 oktober 2015
    Oogkleppen voor en lopen maar,op die markten.....Yang Shuo vonden wij één van de mooiste gebieden daar met al die heuvels..