Dag 2 Tokio.

11 september 2019 - Tokyo, Japan

Vanmorgen al vroeg wakker en met vroeg bedoel ik ook vroegnl 5.00 uur plaatselijke tijd.
Wakker is wakker dus opgefrist en aangekleed, wat gelezen en weer in slaap gedommeld, zo gaan die dingen.
Tussen 9 en 10 op pad gegaan naar de oude vismarkt om daar te ontbijten , onderweg kwamen we de Tsukiji Hoganji
tempel tegen daar maar even naar binnen gegaan en rond gekeken vervolgens doorgelopen naar de Tsukiji vismarkt of wat
daar van over gebleven is , de echte handel is nl verplaatst naar een modern gebouw ofzo. Op de oude stek vindt je
evengoed nog wat kramen met van alles, blijft leuk om te zien.Op straat aten we allereerst een koude ommelet op
een stokje(veel te duur).Daarna zagen we een sushi bar vol met locals,altijd een goed teken dus zijn we maar
aangeschoven. Het was erg leuk en oud maar schoon en prima.Je neemt plaats aan de bar/lopende band en je pakt
van de band wat je lekker vindt.Aan de kleur van het schoteltje waar het gerechtje op ligt kun je zien wat
het kost. Na afloop worden de schoteltjes gescanned door een dame die daar rond loopt, dan krijg je je bonnentje
vervolgens betaal je de schade aan de kassa en met een buiging van hun kant vertrek je weer.

Vervolgens zijn we met de metro naar het Ueno park gegaan, een groot park met daarin een dierentuin, tempels ,museum
 bomen wandelgebied en een lotus meer waar heel veel lotes bladeren waren en precies twee lotus bloemen in knop.
Na dit voorgoed vastgelegd te hebben op camera zijn we doorgelopen naar winkelwijk Ameyayokocho naast de metro lijn.
Deze wijk is erg leuk en druk om in rond te lopen men verkoopt er allemaal geinige dingen en natuurlijk ernstig
veel glimmende plastic zooi, gezien de temperatuur die vandaag 33 graden was,was het wel verantwoord om enig gerstennat
tot ons te nemen.Wat kan dat lekker zijn zeg zo een koude rakker.

Het is ook erg geinig om naar alle voorbijgangers te kijken , leuke gekke kleding en de meesten goed verzorgd.
Enigzins op adem gekomen te zijn , 33 graden is eignelijk niet te doen, liepen we verder naar een andere bekende
tempel ,de Sensoji tempel of eignlijk complex. Eerst loop je door een straat met aan beide kanten marktkramen met glitter meuk
vervolgens ga je onder een poort door en langs wierook bakken waar je de rook naar je hoofd schijnt te moeten wapperen, en
 langs eens soort trog met water waar pannetjes liggen die je vult met water en dat weer over je handen gooit. Ik denk dat het
soort van ritueel is, ik heb dit ook maar gedaan je weet nl nooit waar het goed voor is hi hi. Daarna doorgelopen de tempel in nou ja in
meer een soort van etalage met veel glimmend nepgoud en een boedha waar je voor staat, en waar je aan de voorkant wat kan offferen
De bedoeling is dat je geld in een soort bakken werpt.

Langs de straten staan machines waar je frisdrank uit kan laten rollen,t op de flesjes staat in het japans wat er in zit dus voor ons niet
altijd duidelijk, de eerste keer had ik tot grote hilariteit koffie prut water, nu had Jan hem ook hi hi en later dacht ie dat groene thee
ice tea was maar helaas was het niet te drinken zo smerig.

Na het gebeuren in de tempel zijn we een stukje gaan lopen en bij een brug kwamen we een futuristische rondvaart boot tegen  na deze op camera
 gezet  te hebben liepen we door een winkelwijkje waar we een zwart modern gebouw tegen kwamen geen idee wat het was maar aparte bouwsels
 zijn  altijd leuk.
Op de weg terug zagen we de rondvaart boot weer en bedachten dat een stukje varen leuk zou zijn, kaartje gekocht en we konden direct de boot in.
het tochtje duurde 55 minuten en ging naar Decs Tokyio beach, je hebt daar lego land en Tokyio joy polis ,madame Toussou en een winkelcentrum ed zitten.
Net toen wij binnen waren begon het te regenen en te rommelen. Wij gebruikten onze koffie in een tentje met uizicht op de rivier en
een prachtig uitzicht  op het onweer, het bliksemde mooi en na afloop zagen de wolken er magnifiek uit.

Na de koffie en het onweer verplaatsten wij ons naar een restaurant valk bij met ook weer dat mooie uitzicht en nu zag het er compleet anders uit
omdat de verlichting aan gegaan was.
Heerlijk gegeten ,lopend buffet met van alles.
De metro naar het hotel duurde ongeveer een uurtje.

1. Cobi van der Sar:
    11 september 2019
    Heerlijk om te lezen. Joke petje af. Geniet.
  2. Kirsten:
    12 september 2019
    Leuk hoor!! (Alleen in Japan durfde ik rauw vlees te eten...)
  3. Els:
    Jullie hebben veel gezien. En Dat koffie prut water. Haha ha. Het lotus meer
    heelbiezonder. De lopende band met schaaltjes eten lijkt me wel wat. Heerlijk. Mooie foto s. Mooie gebouwen en paleizen bekijken een pootje van gijs en een knuffeltje
  4. Wiljo Oosterom:
    12 september 2019
    Fijn zo mee te kunnen genieten, beetje herkenbaar en toch ook weer anders!!
    veel plezier enne eet smakelijk en niet te duur...!!!
    beetje moeilijk nog???
  5. Joke Balkenende:
    14 september 2019
    Overal veel mensen tis leuk om te ontdekken dat smaken en culturen zo anders zijn